Om man söker på blocket tex efter turbo så får man upp XXX annonser och söker man efter en kompressor så får man upp max 20st.
-Orkar inte kontrollera siffrorna,Men så är det.
Alltså eftersom det finns fler turbo aggregat än kompressorer,Så är turbon billigare. Eftersom det finns fler.
Jag skulle ha valt kompressor över turbo vilken dag som helst vid nyinstallation/tillverkning, Så mycke smidigare att installera
Kompressor:
2xremhjul,rem och en hållare för kompressor.Om det skulle behövas,vissa kompressorer skruvas fast direkt på insuget.(evt:oljeledningar,vissa behöver inte)
Turbo:
Mäta för ett nytt avgasrör,svetsa,bocka,mera svetsning och bockning och sen en ny downpipe ALT: mera svetsning,lite bockning om det inte finns färdiga downpipes och oljeledningar.
Nu har jag bara räknat lite på dom yttre montage delarna,På en bilmodell som absolut inte har ngr turbo syskon/brorsor som det finns delar som passar.Sen vad som behövs göra inne i motorn är lika för båda.
Men om det finns en turbo modell som delarna passar ifrån.Då är det en annan femma.
Turbo: begagnat,grenrör,Evt:begagnad turbo,downpipe och oljeledningar.Allt är bolton och mycke billigare eftersom allt är begagnat.
Senast redigerat av jinxs (20 december 2006)
Diesel is the blood of satan.