måste bara kika lite med er=) uppstår ett kluckande ljud från framvagnen när jag kör sakta rakt/svänger. är det drivknutarna som tagit slut då el?? det är en a4 avant 1.8t. men det hörs inte ett knysst i lite högre farter 20km+. e det lätt o byta dessa el?? vill veta ifall man skall byta snarastel el kan vänta lite?? tackar för svar. mvh totta
Kommer ljudet när du kör på ojämn heter? Om drivknuten börjar bli dålig uppstår ett ljud som jag inte skulle beskriva som kluckande, mer smattrande, riktigt grovt och distinkt ljud.
Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Du känner om drivknutarna börjat att glappa, bara att lägga sig under bilen och känna på drivknuten. I 9 fall av 10 är den den yttre drivknuten som lämnar in först. Ett annat nästan säkert tecken på att drivknutarna är dåliga är om damasken är trasig, då lämnar drivknuten in på bara några 100 mil.
måste bara kika lite med er=) uppstår ett kluckande ljud från framvagnen när jag kör sakta rakt/svänger. är det drivknutarna som tagit slut då el?? det är en a4 avant 1.8t. men det hörs inte ett knysst i lite högre farter 20km+. e det lätt o byta dessa el?? vill veta ifall man skall byta snarastel el kan vänta lite?? tackar för svar. mvh totta
Hoppas det blev rätt denna gång=)
Det är länkarmarna som börjar ge sig, be någon lyfta upp bilen för att kolla vilka som skall bytas