Dålig på att uppdatera här! Men så kul med grisiga demonteringsbilder är det ju inte
Men det går framåt! Är i en liten ekorre-fas i projektet där jag samlar delar i mängder och väntar på specialverktyg, fick t.e.x vänta 2v för specialverktyg för att få bort remskivebulten till veven (320nm..).
Har kört hårt med att rengöra och städa allting under huven ocn nu även börjat lacka lite detaljer! Kul när det börjar se lite vettigare ut, ökar motivationen!
Polerat krockbalken, otroligt nödvändigt ja!
Men bra för motivationen!
Målat blocket silver och börjat installera en MOCAL sandwich platta för oljekylning. Köpte mig ett kit från Garage Whifbitz i england för jag vart lite slö, AN10 kopplingar,stålomspunna slangar och 19 raders setrab oljekyl ... borde bli bra!
K&N oljefilter blev det, mest för att man kan lossa det med hylsa. Alla som bytt oljefilter på en Supra vet hur jävla kul det är
Köpte även på mig en bult från Garage Whifbitz för att kunna skruva sandwich plattan direkt mot blocket ... när man lägger typ 400 spänn på en jävla bult är man också bra knäpp. Men bra blev det! Hoppas bara skiten inte läcker nu! Var lite bök att montera
Köpt mig en fet KOYO kylare! Med dubbla 12" fläktar. Borde bli bra! Har alltid avskytt höfläkten på Supran - även om den är bra - så jag kör med elfläktar istället. Har även köpt en liten tryckande 10" elfläkt att ha framför kylaren. Och en mishimoto 68c termostat, hoppas jag ska slippa värmeproblem i sommar!
Skaplig skillnad mot orig, känns som det är exakt dubbelt så tjockt ...
Provmonterat garagegranne Eriks Sparco stol. Hade tänkt mig en Pro2000, ska provsitta lite stolar i jul
Och så ett stort steg i projektet!
Hade ju tänkt åka med Map Ecu, men kom över ett AEM V2 PlugNplay så fick bli ett sådant. Så slipper man håller på med lurad origbox, känns skönt! Så nu har det spårat ur liiite detta
Snart är det vår!
Gäller att ligga i så man blir klar tidigt
Ska ju lacka om fronten och har velat om jag ska ha kvar toyota emplemet i fronten eller inte, men så dök denna bild upp = jag kör utan emblem!
Sen gick skiten sönder när jag skulle plocka bort det också, case closed
Inspiration!
Nästa steg för mig är:
Montera nya kamremmen,spännrulle,ny vattenpump, tvätta/skrubba toppen så gått det går (grisig) och sedan börja montera insuget igen
Håller på och polerar det just nu...
Inköp av coilovers ska också göras, ska man ha K-sport eller D2? Same shit? Får bli ett budgetkit att börja med..
Nästa inköp blir soppasystem från mr Björk!
Efter det har jag bara lite småsaker kvar med motorn, OCH turbosidan då...
Var inte rädda för att kommentera nu