3512
Sök

Volvo 940 problem efter etanolkonvertering och nya spridare

1 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
Hej
Har satt dit en större turbo gt30 och siemens deka 630cc och 3" lmm och andra boxar som är anpassade för e85.
Efter 3 tusen varv så händer det inget blödrar bara och går oroligt. Tomgången är även väldigt ojämn. Problemet uppstod efter byte till dom nya spridarna.  original pump i tank.

Det vi har testat är att byta tändstift samt knackat ihop dom lite, testa med andra boxar och en annan lmm. Har även plockat bort fuelrailen och kollat så spridarna sitter och ordentligt, Problemen kvarstår i alla fall.

Någon som har något tips om vad man ska göra?

19 Inlägg
8 november 2015
Hade samma problem jag, men den går bra med andra spridare om du kör e85?
I mitt fall var det dålig kvalité på bränslet.
Jag är dock osäker på hur man räknar lmm storlek på e85 men känns som om den borde vara typ 98mm? (Någon annan som vet får gärna flika in här)

321 Inlägg
11 november 2015
Är boxarna anpassade för 630 spridarna då? Orginalpumpen kommer nog inte funka så bra med E85 då den är alldeles för liten.

EViLution!

671 Inlägg
23 december 2015
De där spridarnas brorsor 870:orna började läcka från kroppen när jag körde dem med E85...
Testa andra spridare...

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
23 december 2015
Hög eller låg-ohm spridare? Tagit bort spridarmotståndet?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

143 Inlägg
23 december 2015
Skaffa bredbandslambda eller låna om du har möjlighet..

Du kan nog ev behöva en btr för att justera då 3"lmm inte är 100% även om många kör på det och det fungerar..

671 Inlägg
26 december 2015
Förresten såg att du hade original pump bytt den den klarar inte och leverera soppa

Sök