Ska slå ytterligare ett slag för Hyundai (och Kia som teknikmässigt är exakt samma bil i grunden). Hyundai/Kia är dagens Toyota så som det var på 80-90-talet enligt mig. Inte längst fram ifråga om teknikutveckling men rakt igenom bra bruksbilar. En 2-3 år gammal Hyundai/Kia är ett väldigt bra köp eftersom de inte har riktigt lika bra andrahandsvärde som en Toyota eller VW. De är färemot inte lika vanliga som toyota/VW på andrahandsmarknaden vid 3 år då de är sällsynta som tjänstebilar.
Hyundai/Kia har dessutom, vanligtvis på nyare bilar, väsentligt mycket bättre rostskydd än vad Toyota har. Läs exvis vibilägare så ser du det konkret. Koreanerna är dessutom roligare att köra enligt mig. Har i jobbet kört en sprillans ny Avensis mkt på senare tid som jag verkligen ogillat. Tråkigare bil har jag fanimej knappt kört. Hade själv en 98 Avensis för länge sen som jag tycker gick tystare och bättre än dagens Avensis. Någon som protesterar? Avensis en från 98 var en fantastisk bil förutom att rosten gjorde att den blev son kexchoklad i bärande balkar undertill vilket gjorde att jag sålde den fast den maskinellt var fantastisk med bla sin "lean burn"
Hyundai har 5 års garanti med obegränsad körsträcka. Kia 7 år men med miltalsbegränsning har jag för mig.
Avseende garanti så är det enklaste om du kan uppvisa att en bil har servat hos auktoriserad verkstad ja.
Tack för mig/ objektiv brukare av bilar
Senast redigerat av Ingooo (24 september 2015)