Vad är bättre än en blobeye?
TVÅ BLOBEYES! Jag kombinerar mina båda Subaru Impreza "blobeye" i en projekttråd eftersom dom båda ska förfinas och det kommer att flyttas lite delar dom sinsemellan. Fokus kommer dock att ligga på STi'n.
ProjektbilarSommarbil:
Subaru Impreza WRX STi 2003 (triumphgrön)
Vinter/bruksbil:
Subaru Impreza WRX 2005 kombi (blå)
Lite bakgrundsinformationRedan 2004 köpte jag min första Subaru Impreza. Först en
GT 1999 kombi, därefter en
GT 1999 sedan och sedermera en
WRX Type R STi version 5 1999 (tvådörrars coupé). Efter dessa bilar var jag vilsen ett par år (skämtosido) och körde Bmw, bl.a en
M3 E46 SMGII 2002. Förra hösten, 2014, tog jag mitt förnuft till fånga och skaffade mig en triumphgrön WRX STi 2003 och var åter i Subaruträsket. Denna bil har ej körts vintertid tidigare och det kommer jag heller inte att göra! Men suget efter att köra 4WD på vintern blev för stort - så alldeles nyligen köpte jag mig en ny bruksbil, en WRX 2005 kombi. Och nu känner jag mig mer hemma än någonsin - med TVÅ blobeyes! Men även det som redan är bra kan göras ännu bättre:
Info och planer för triumphgrön STiMycket är gjort med bilen, som ni ser! Allra tydligast är den ovanliga färgen - triumphgrön med specialblandad grafitgrå på taket. Det första jag kände att jag ville göra var -
mer kolfiber! Och göra utseendet mer cleant. En del av mina planer med bilen är redan verkställda och jag kommer att posta bilder på vad som hittills har gjorts. Och det återstår saker att göra! Bl.a inför sommar 2016 ska det köpas nya
fälgar och däck som ska fylla ut hjulhusen bättre. Bilen ska
sänkas ytterligare en bit, fem stycken
Perrin wing stiffies ska monteras, ett nytt
fjäderbensstag i kolfiber ska på,
silikonslangar i motorutrymmet ska bytas ut, tre stycken
DEFI-mätare ska installeras, vissa delar ska lackas bl.a.
Info och planer för blå WRX kombiBilen är i stort sett original än så länge. Det ska uppdateras en del, men det är en vinter/bruksbil och ska kunna användas som det också. Har hunnit peta med lite grejer redan, bilder kommer även på detta. Originalhjulen är för små och bilen är för hög, det ska det bli ändring på! Antagligen kommer
19" OZ Ultraleggera från STi'n att hamna på denna, samt en
sänkning av något slag.
Fjäderbensstag från STi'n, större
avgassystem, rostskyddsbehandling och
isdäck till kommande vinter bl.a.
Syfte med projekttrådenDetta är ingen projekttråd där bilarna rivs ner i bitar för att sedan byggas upp igen, utan vad som redan är bra ska göras ännu bättre. Saker ska uppgraderas, adderas och raderas. Och jag kände att det skulle vara kul att dokumentera detta med bilder och hoppas att det kan vara till nöje även för andra.
Lägg in en prenumeration, lämna gärna en kommentar, feedback, input, tips, förslag, hjälp, whatever.
Andra medierDet går även att följa mig och mina bilar på instagram:
tendency82