satte dit shortshiften igår, fick ta ner det och skära dom sista skruven då det var fast rostat
gött med nya skruv, mäta slaglängden från 3an till 4an innan jag byte då var de ca: 10cm nu är de 7cm, känns i bilen att de är stummare/styvare mindre glapp
fick sålt på fram stolarna och alla kåpor i bak, så här ser de ut just nu,ska slipa bort draken som sitter på stolarna med samt gå över svetsningen på dom och fixa till lite, fundera på lacka allt golv i svart sen, dom här stolarna är no name dom funkar så länge, tills jag ska sätta i sparco stolar
rensat i bak
Senast redigerat av jonaslithen (10 november 2015)
Lite bilder på vad jag gjort idag, blev endel timmar på detta, tills ja blev nöjd, glasfiberspackel och finspackel samt lagt primer 3-4 lager på och sedan slipat och lackat blank svart på insidan, blev riktigt bra faktiskt, inga torrsprut blank å fin yta.
blev väldigt bra faktiskt, går inte se att de vart ett hål där nu när ja la primern, kan känna en ytterst liten övergång
dags för primer.
lite dåliga mobil bilder, visar inte färgerna rätt här
Senast redigerat av jonaslithen (15 november 2015)
Grejat i garaget idag, blev riktigt nöjd med resultatet, de lönar sig när man gör bra förarbete, synd att luckan var massa små märken här och var när man köpte den, men fixa dom flesta, blev fri från rin och förhoppningsvis torrsprut ska känna på den i morgon, kan göra bättre om jag vill men orkade inte detta är grundat/lackat med sprayburk färg cod efter bilen R81. sitter en lampa precis över luckan som gorde att bilderna blev lite ljus röd sista bilden är mer som den är i irl, riktigt snygg röd färg inget utsug heller så blir lite damm och sånt men duger gått å väl Äntligen så funka det att lägga upp bilder med Canonen, ser lite roligare ut med högupplösta bilder
Fick svar från transportstyrelsen efter ja bifogade bild att min gamla regplåt inte passade på nya usa luckan, Så nu idag fick ja min usa skylt även monterat bakluckan. Bilen är skitig som fan på bilden är ju riktigt äckligt väder ute nu så, tvättade den efter detta
Senast redigerat av jonaslithen (25 november 2015)
Byte packningen efter som de har läkt runt fördelaren samt här, fördelaren har även nya packningar samt oring. Färdig blästrad på bilden detta gjorde jag för ca: 3v sedan, bara inte hunnit lägga ut de
Noga rengöring samt avfettningsbad efter blästring
Fick bli svart, texten ska vatten slipas sen och läggas i med röd färg samt skydskåpan för tändklabarna är på väg i skunk2 mörk lilla