Aldrig testat LED till halv/hel, men är inte imponerad av de bilder jag har sett.
Xenon ger mer ljus och billigare inköp.
Fördel med LED är att de tänds med full styrka direkt, xenon tar en liten stund innan de lyser med full styrka.
Jag har 55w, 5000K xenon i helljuset på min v70 och iof även 3st BBK med 55w xenon, lyser fint!
Men även utan extraljus så blir det stor skillnad om man har xenon på helljuset, jämfört med halogen.
Vill du att de ska tändas lite snabbare så finns det ballaster för snabbare start.
Även 70w xenon borde funka till helljuset ,xenon 55w är ju svalare än halogen 55w, så bör funka. O har läst många som kört med 70w i helljus utan problem. (Fast minns jag inte fel så får man 55w lampa om man köper 70w xenon, då det inte finns 70w lampor, en del säger att ballasten trimmar upp lampan för att motsvara 70w, om det stämmer vet jag ej, men vet att den kombinationen tänds snabbare iaf...)
F3/F5/F7 kit(35w/55w/70w) på ebay är rätt billigt, om du vill spara lite pengar och är snabbstartande o funkar bra.
Annars finns det flera bra företag här i sverige som säljer bra produkter
Dock att tänka på om det är ballaster som drar mycket ström, koppla via relä i så fall!
De 55w xenon som jag har i helljuset är kopplade direkt till original-lampans + & - och funkat bra i flera år nu.
Om du senare vill ha ännu mera ljus, så finns det billiga LED ramper för runt en tusing, som lyser rätt bra för lite pengar.