Fick ett tips från killen som köpte min sti faktiskt, "koan" här på garaget, om ett foruminlägg på haltech's forumsida.
Jag fick byta plats på trigger och home-pins'en i ena kontakten, och ta mig fan då starta den på en gång! och dog ganska kvickt men vafan det va väntat La till lite i bränslemappen och då gick den helt ok på tomgång, inte bra, men ok. Känns riktigt skönt detta!
Fick ett tips från killen som köpte min sti faktiskt, "koan" här på garaget, om ett foruminlägg på haltech's forumsida.
Jag fick byta plats på trigger och home-pins'en i ena kontakten, och ta mig fan då starta den på en gång! och dog ganska kvickt men vafan det va väntat La till lite i bränslemappen och då gick den helt ok på tomgång, inte bra, men ok. Känns riktigt skönt detta!
Fick ett tips från killen som köpte min sti faktiskt, "koan" här på garaget, om ett foruminlägg på haltech's forumsida.
Jag fick byta plats på trigger och home-pins'en i ena kontakten, och ta mig fan då starta den på en gång! och dog ganska kvickt men vafan det va väntat La till lite i bränslemappen och då gick den helt ok på tomgång, inte bra, men ok. Känns riktigt skönt detta!
Kul att du hittade felet så fort
tendency skrev:
Jäklar vilken skön känsla det måste ha varit!
Renjaegarn skrev:
Underbart! Se till att filma lite också!
Hur skönt som helst, tung sten som släppte! Håller på och klipper ihop lite film från första uppstart med mera
Händer inte jättemycket men kan meddela att subban står på däck igen är ju ett steg i rätt riktning. Håller på lite med sprutet och försöker få in lite bättre tomgång osv. Har ju aldrig hållt på med sånt så tar lite tid, och så vågar jag inte göra något drastiskt heller. Men är på god väg i alla fall.
Avgasdumpen hamna i lägsta laget så va tvungen att ta ur den för tillfället, men ska ordna det, låter förjävla bra när det är öppet kan jag lova.
Köpte lite smågrejs igår
Adapterdelen tänkte jag ha till mitt lilla kalluftsintag, så blir det tätt och fint.
Idag fick jag byta sensor till oljetempmätaren. Har tyckt att oljetempen gick upp för fort och väldigt högt. Så ur me oljan och i med ny sensor, (fick ju med en till Glowshift-mätaren som jag inte satt i än). Sen visade den rätt! Vilket va ganska logiskt. Oljetrycket verkar stämma så den sensorn får sitta kvar ett tag. Samma där, har inte bytt ut den till Glowshifts än.
Nu när den står på hjul igen så ser man verkligen vilken skillnad vingen gör
Idag har subarun fått sin första minitur på asfalt, blev en väldigt kort sträcka för att se hur det kändes. Behövs en hel del finlir me ecu men rullar gör den
Har fått ärva tjejens dator som jag nu kan ha i bilen, alltid. Känns tryggt om man vill kolla värden, inställningar, logga osv osv datorn är rosa o fin haha :p
Märkte en läcka på oljereturen på turbon..så den fick komma ur och såg att i min hast glömt packning, klantigt! Jaja nu är det fixat så. Drygt att tömma glykolen igen, som hamna lite på avgasbandaget på grenröret oxå, blev fint när det blev varmt sen
Hade nästan glömt, här är en video från första start http://youtu.be/M31OV-Sjeqw Har gjort en liten miniserie av projektet på youtube, 4 avsnitt än så länge för den som är intresserad