3446
Sök

Skoda 1.9d bränsleproblem?

600 Inlägg
7 november 2015
Trådstartare
Köpte för ett tag sedan en 1.9d som gick hyfsat till en början. Nu kan den rycka och ligger jag vid jämngas kan den lixom dö av och sedan komaigång känns som den bromsar in och ett drrrrrr ljud uppkommer. STartar jag den kall måste den nästan stå ett par mintuer innan jag kan dra iväg för den vill dö av när jag släpper koppilng. när den varit igång ett tag är det inga problem. Är pumpen till att byta eller kan filtret göra detta? Tänkte beställa ett filter isåfall..

2 250 Inlägg
7 november 2015
Lossa returledningen ut från filtret, d v s den som åter går till tanken. Skarva in en genomskinlig slang. Starta bilen. Kommer det luftbubblor i den, så har du luftläck på pumpens sugsida, inkl filter.
Om inte, så kan det vara fel på komponenter som styrs av undertryck, eller som det heter nu för tiden vacuum.
Krävande egr eller waste-gate.
Felande magnetventiler.
Läck på luftslangar (grova) eller ic.

600 Inlägg
7 november 2015
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Lossa returledningen ut från filtret, d v s den som åter går till tanken. Skarva in en genomskinlig slang. Starta bilen. Kommer det luftbubblor i den, så har du luftläck på pumpens sugsida, inkl filter.
Om inte, så kan det vara fel på komponenter som styrs av undertryck, eller som det heter nu för tiden vacuum.
Felande magnetventiler.

Ska testa det med bubblor
.är ingen tdi så ej med turbo att göra

600 Inlägg
17 november 2015
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Felande magnetventiler.

Är egrn som gått. Drog lös kabeln till ventilen för den bilen går som ett skott.

Sök