8 november 2015
Trådstartare
Hallå
Jag börjar med att be om ursäkt för att jag gör ännu en tråd om extraljus då det finns tusentals, men jag har kollat igenom en del och haft lite svårt att komma fram till något vettigt.
I alla fall så ska jag konvertera tre stycken NBB Alpha 225 till xenon och jag undrar vad ni rekommenderar för några xenonkit. Än så länge så är jag lite osäker på om jag ska köra två fjärr en pencil eller tre pencil och möjligtvis en LED ramp under extraljusskylten. Detta är på grund av en kompis som har två fjärr en pencil xenonkonverterade NBBs lyser inte av förväntning. Det kan ju så klart bero på dåliga ballaster(humanhabbit.se 75w värsting), osv.
Så det jag vill ha lite hjälp med är:
Vilket xenonkit anser ni vara bäst?
Vilken uppsättning? (2 fjärr 1 pencil eller 3 pencil 1 led ramp)
Har läst att Morimoto ska ha bra kvalité men jag vet ej om dom går att använda till extraljus, kanske även är onödigt dyra?
Jag vill helst köpa från ett "riktigt" företag så att säga, om det skulle bli problem så ska det kunna lösa sig fort. Så ebay försöker jag hålla mig borta ifrån, helst sverige, möjligtvis då om man köper morimoto så blir det väl från USA.