3338
Sök

Köpråd: Volvo 940

35 Inlägg
14 november 2015
Trådstartare
Tjenare, känner verkligen att det är dags att dra hem en! Har kollat omkring en hel del och hittar några fina bilar, men det är en som sätter sig bra.
Det ända är att den har bytt mätare så vet inte om man kan vara säker. vad tror ni?
http://www.blocket.se/halland/Volvo_940 … 15&w=2

Mod: Redigerade din rubrik enligt köprådsanvisningarna då du inte behöver skrika ut att du ämnar köpa en 740, ehem 940.
//Evildan.
Senast redigerat av Vitabaronen (14 november 2015)

...has left the building...
4 474 Inlägg
14 november 2015
Öh...det där är ju en 940?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

35 Inlägg
14 november 2015
Trådstartare
Och det betyder???

4 474 Inlägg
14 november 2015
Att det inte är en 740! Tråden heter ju "Köpråd på en 740!", så rådet är då att INTE köpa en 940.
Senast redigerat av dawwe (14 november 2015)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

35 Inlägg
14 november 2015
Trådstartare
Jag redigerade 30 sekunder efter inlägget. Kolla.

4 474 Inlägg
14 november 2015
Nix, du har fortfarande "Köpråd på en 740!" som rubrik. O ingenstans står det att du kan tänka dig en 940 med. Ja jag vet att 740/940 är samma skräp & korn...

4 474 Inlägg
14 november 2015
Ja o din länk går till en Volvo 940. Det står ju till o med i länken /halland/Volvo_940...

948 Inlägg
14 november 2015
Brukar inte vara några problem med dom, sen verkar den ju vart servad bra och sen ser det inte ut att vara "ungdomsägd eller körd"

35 Inlägg
14 november 2015
Trådstartare
Alright,  tror du allt är lungt med mätaren osv? Kolla carfaxen genom annonsen!

JFfoto
14 november 2015
dawwe skrev:
Ja o din länk går till en Volvo 940. Det står ju till o med i länken /halland/Volvo_940...

Kan du inte bara acceptera att han gjorde fel och han nämnde det tidigare?

4 474 Inlägg
14 november 2015
Kalltkaffe skrev:

Om rubriken är "Köpråd på en 740!" o man länkar till en 940 så kan man inte svara mer korrekt än vad jag gjorde. Läs samtliga mina tidigare inlägg så klarnar det...

Edit: TS hade skrivit ett inlägg mellan inlägg nr 6 & 7 som han sedemera tog bort, därav att inlägg nr 7 ser lite lustigt ut...

35 Inlägg
14 november 2015
Trådstartare
Mitt fel att jag skrev fel, sluta göra en stor sak av det.

JFfoto
14 november 2015
dawwe skrev:
Kalltkaffe skrev:

Om rubriken är "Köpråd på en 740!" o man länkar till en 940 så kan man inte svara mer korrekt än vad jag gjorde. Läs samtliga mina tidigare inlägg så klarnar det...

Visst svara du korrekt i början, men att fortsätta klaga över saken fast du klart och tydligt förstår att han menar 940 är väl lite väl. Acceptera och gå vidare. Eller är detta ditt största problem i dag?

Edit: Okej
Senast redigerat av Kalltkaffe (14 november 2015)

4 474 Inlägg
14 november 2015
Det är ingen stor sak. Jag har släppt det. Om nån frågar efter "Köpråd på denna BMW M5!" o länkar till en 540i så kommer de få samma svar. Enkelt!

35 Inlägg
14 november 2015
Trådstartare
Kalltkaffe skrev:
dawwe skrev:
Kalltkaffe skrev:

Visst svara du korrekt i början, men att fortsätta klaga över saken fast du klart och tydligt förstår att han menar 940 är väl lite väl. Acceptera och gå vidare. Eller är detta ditt största problem i dag?

Edit: Okej

Ville inte vara otrevlig mot dig Kaffe, men när du ändå är här så undrar jag om du hade någon åsikt om 940 i helhet smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
14 november 2015
Vitabaronen skrev:
Tjenare, känner verkligen att det är dags att dra hem en! Har kollat omkring en hel del och hittar några fina bilar, men det är en som sätter sig bra.
Det ända är att den har bytt mätare så vet inte om man kan vara säker. vad tror ni?

Mod: Redigerade din rubrik enligt köprådsanvisningarna då du inte behöver skrika ut att du ämnar köpa en 740, ehem 940.
//Evildan.

Skulle valet stå mellan 740 och 940 så blir valet 940. Dels är den nyare och jag har för mig att den har en modernare bakvagn om jag inte minns fel. Kan vara så att den även är lite modernare inuti.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Teknisk
328 Inlägg
14 november 2015
Vettemannen skrev:
Vitabaronen skrev:

//Evildan.

Skulle valet stå mellan 740 och 940 så blir valet 940. Dels är den nyare och jag har för mig att den har en modernare bakvagn om jag inte minns fel. Kan vara så att den även är lite modernare inuti.

/Benny

Ingen skillnad på bakvagnen mellan en 740 och 940. Bara väldigt små detaljer som knappt är värda att nämnas.

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.

613 Inlägg
14 november 2015
bilen är helt rätt priset är lite högt

+ låga mil om det stämmer boken verkar dock ifylld ser inte ut att vara någon rost ser bra ut i övrigt

- ingen Ac och skrynkliga dörrsidor kanske är löjligt att påpeka men man stör sig på det. Ser ut som någon form av skador på tröskellådorna under förardörren och under passargerardörren dragkroken ser inte speciellt rolig ut det får man kolla under hur den ser ut.

Jag har tittat på bilderna från deras hemsida där finns fler och mer detaljerade bilder

Åk och titta på den kläm och känn provkör och se om du kan diskutera fram ett bättre pris.

är du händig byter du enkelt dörrsidor själv likaså med dragkroken om det skulle behövas

lycka till med ditt bilköp 940 serien är helt rätt

Mvh Anderholm

35 Inlägg
15 november 2015
Trådstartare
Tackar för det informativa svaret Anderholm! Får se om man kan komma förbi imorgon!

Sök