16 november 2015
Trådstartare
Hej, jag har tröttnat en del på ekorrhjulet och vill prova på att leva ur en bil/van och följa med säsongerna runt alperna och medelhavet. Jag kan inte så mycket om bilar så jag vet inte riktigt vad jag ska tänka på. Vad har ni för rekommendationer vid val av en bil/van för året runt boende, och vad är bra att tänka på?
Jag kollade runt lite och hittade en del rekommendationer, men jag vet inte hur jag ska sålla mellan alla, och om det finns bättre val. De jag hittade var: Honda accord, Ford mondeo-transit, landrover discovery, grand voyager, skoda pickup, Toyota landcruiser, caddy, folkvagn, citroen jumpy, cheva van, VW transporter T3-caravelle-multivan, mitsubishi space vagon.
Jag tror att en Husbil/buss kostar lite för mycket för mig just nu. Det får bli en möjlig uppgradering senare, även om det inte hade vart helt fel med lite bekvämligheter. Jag funderar nu på en rymlig bil eller en van som man kanske kunde modifiera om invändigt.
Jag tänker att en van drar till sig mer uppmärksamhet när det kommer till parkering, kostar mer och drar mer, men samtidigt så är en van smidigare och kanske bättre om man träffar folk som vill hänga med.
Budget: Går det att hitta en fungerande bil/van för 20.000 - 30.000 som inte löper allt för stor risk för dyra reparationer?
Senast redigerat av mrbo (16 november 2015)