17 november 2015
Trådstartare
Hej Garaget!
Vi är två bilintresserade maskiningenjörsstudenter som, tillsammans med ett företag, konstruerar en lösning för skruvmontage av coiloverstötdämpare på främre spindeln till Volvo 740 och 940.
Givetvis finns redan lösning för skruvmontage av coilover, men då är man tvungen att använda sig av Volvo 960-spindel vilket medför att offset behöver förändras på fälgarna - detta vill vi undvika. De flesta befintliga lösningar för original spindel med coilovers till Volvo 740/940 kräver svetsning, vilket innebär att spindeln inte enkelt kan bytas ut vid behov.
För att få lite input till arbetet har vi förberett några frågor som vi hoppas att ni vill svara på:
1. Vilket förband föredrar du att utföra? a) skruvförband, b) svetsförband (a/b)
2. Vilket alternativ av de två ovanstående förbanden har du generellt störst tilltro till? (a/b)
3. Är utseendet på ett skruvförband på coiloverstötdämpare viktigt? (Ja/Nej)
4. Äger du, eller har ägt, en Volvo 740 eller 940? (Ja/Nej)
5. Övriga synpunkter: (Öppen fråga)
För att enkätresultaten ska gå att sammanställa, ser vi helst att ni svarar enligt punktformen ovan.
Ex:
1. a
2. b
3. Ja
etc.
För att ditt svar ska komma med i undersökningen ska det ha inkommit i tråden senast på måndagen den 23:e november kl 08.00.
Tack på förhand!
Maxen och Olven
Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.