Volvo 245 Limo/Limousine(D5252t på gång!!!!) ska ut på vägarna igen efter lång vila! #PartyPråmen
LACKERING PÅBÖRJAD!!!!Tjena! Jag har nu hittat en Volvo Limousine som jag letat efter ett bra tag nu. Limousinen är en Volvo 245 -78 som har stått i ett garage i ca 14 år. Den har klarat sig väldigt bra från rost, men... Visa mer
Tjena var ett tag sedan nu och det har hänt en del! Det mesta är slipning, spackling och förberedelse in för lackeringen Bli mest bilder och inte så mycket skrivande....
Original lacken fanns under gångjärnen
Köpte nya framskärmar för de andra var väldigt rostiga...
Slipade rent inne skärmarna och la på underedsmassa
Fick tag på ett billigt slutsteg som jag tänkte ha till att driva högtalare med
Tjena! Håller fortfarande på för fullt med slipning och spackling som är så jätte kul........ Men nu är iallafall alla dörrar och det mesta på resten av bilen klart. Så går allt som tänkt så ska den lackeras i helgen, men det återstå att se
Tyckte plåten på sista dörren såg ut att sluta lite väl tidigt i nederkant.... Och när jag slipade ner det så upptäckte jag att de hade hoppat över en bit av den yttre plåten och lagt en massa spackel istället
Fanns lite till att laga
lagt på lite färg där jag har spacklat för att se hur det ser ut och se om man missat nått
Tjena! Limon var för lång för att kunna lackas i lackboxen så det fick bli en "garage lack" Så Maskerade allt igår och satte upp presenningar så att det inte skulle blåsa runt lika mycket i garaget, sen hade jag ett stort utblås som hjälpte till väldigt mycket faktiskt. Grunden lades på tidigt i morse så den riktiga lacken kommer på imorgon någon gång
skall den inte bli lackad, synd........ dom börjar bli ganska ovanliga bilar.... men då väntar jag på uppdate............
Jo självklart ska den bli lackad! Men köpte färg av en bekant så det fanns inte mycket att välja på.... Ja dom är väldigt ovanliga men det är inte svårt att lacka om den nu när förarbetet är gjort
Nu är den äntligen färdig lackad!!! Fick mycket hjälp av en kunnig som lackerat mycket men lackade det mesta själv. Så det blev kanske inte 100% perfekt men det var första gången jag lackade så jag är väldigt nöjd