Stopp och belägg nu, kunskap om däcktrycksvarnare har en del, skillnader mellan biltillverkare är färre som vet.
Ingen felinformation nu, och tips om vad som funkar på premiumbilar gäller inte ekonomiburkar från Korea.
TPMS är lag på och har varit hela 2015, har för mig även 2014 så Hyundai har precis som alla biltillverkare det på sina nya bilar. Hyundai har TPMS via ventilerna. Dessa ventiler kostar nånstans 500-1500 styck.
De passar där normala gummiventiler passar, bara att skruva i, har själv gjort det på hundratals hjul.
Du ser om det är TPMS ifall ventilen är i metall. Med våra TPMS-ventiler fick vi varningsklistermärken som vi satte på insidan av fälgen (Inte där däcket är monterat)
Hyundai är en känd krångelbil när det kommer till dessa däcktrycksvarnare,
man får inte byta plats på hjulen från där de suttit tidigare, då måste man kalibrera om dem.
Till skillnad från premiumbilar där det bara är att slänga på vinterdäcken med rätt sorts varnare i på valfri plats.
Alltså måste däcken tillbaka till där de suttit innan varje gång man tar loss dem.
Minns tyvärr inte om man var tvungen att kalibrera om när man bytte mellan sommar och vinter,
men om Hyundai själva sagt detta så tror jag definitivt det, har för mig det var så iallafall,
vi lade på mycket däck till Hyundai och fick lära oss först och främst att däcken skulle tillbaka på samma plats,
så fort man tagit loss dem, jag var dock inte den som hanterade datorn till detta, men vi kalibrerade om dem hela dagarna och jag minns inte att det var vårat "fel".
tror Hyundai är rätt ensam med detta, har ett svagt minne om Subaru också som tidigare nämnt i tråden.
"Man får vad man betalar för" kanske inte märks i försäljningshallen men så fort man ägt bilen i någon vecka så börjar det märkas mer och mer