amazon med t5 motor, bur 4link hemmabyggd framvagn och mycket egen bankad plåt. byggbess genom sfro klar och godkänd, bara resten kvar som man säger, följ gärna med på resan mot en gatlaglig och förhoppningsvis snabb amazon.
amazon med ombyggd framvagn och rostfri kaross i stora drag en tom kaross som de ska byggas drifting/busbil av ska försöka regga den på något vis går inte de så får man komma på nått annat;) är 16 år och får körkort 2017 så sommaren 2017 har jag som mål att den ska vara "klar" har köpt en v70 med t5 motor som ska slaktas ner
Preem lagd! Vi har uppenbarligen samma planer för våra Amazoner! kul med fler som ska knuffa i T5:a i en Amazon, då kan man tipsa varandra du skriver att det är ombyggd framvagn på din, kan du inte lägga upp någon bild på detta då jag själv klurar hur jag ska bygga min framvagn
är helt nybyggt men insåg igår att jag får bygga om länkarmarna om jag ska få mer än originalstyrning och de behövs ju med mina planer på drifting ja du de kan jag nog fixa när jag är i garaget nästa gång tanken är väll att få i motorn under jullovet men tidsplaneringarna brukar ju skita sej
hämtade låda idag nu får jag bara fundera ut hur jag ska göra med koppling mm. fixade även klart motorfästet och monterade block och låda började även med bakaxeln idag tänkte påbörja bakvagnen framöver, har lite traktor byggen att greja klart med så kommer ta ett tag vart köper ni bussningar? och vart köper ni silicon skarvar mm till intercolerrör?
börjar skissa lite på bakvagnen nu med blir iaf 10,31 från 240 med dubbla bromsok (hydraliskt handbroms) och ausser locker diff stavningen på de vet jag inte fick renoveringssatsen till mina bmw ok fram idag så monterade ihop dom väntar på att få sålt en a traktor nu bara så man kan bygga vidare
skulle vara glad för lite tankar kring bakaxel upphängning? 4link är de det bästa? eller finns det någon upphängningstyp som e enklare/bättre?
Jag såg 4-link som det enda vettiga alternativet då org upphängning inte är så mycket att hänga i granen samt att man gärna vill köra med 240 axeln.
Sen så kan man ju göra själva upphängningen av den på 1000 sätt. Jag kommer själv bara att köra med ett panhard stag istället för wattlänk då min bara kommer gå på gatan (intalar jag mig själv iallafall)
Jag tog golf 3 coils bak, vet inte om det var så klokt än men det återstår att se.
I och med att du bygger om så fint fram med coils så kanske du skulle bygga nått liknande bak ?
Har inte löst problemet med krängningshämmare än, men det vill jag inte börja fundera på innan jag har byggt klart det jag redan håller på med.
Kul om vi kan hjälpa varandra lite framöver eftersom vi ändå bygger "hyffsat" lika ... samma chassie iaf
skulle vara glad för lite tankar kring bakaxel upphängning? 4link är de det bästa? eller finns det någon upphängningstyp som e enklare/bättre?
Jag såg 4-link som det enda vettiga alternativet då org upphängning inte är så mycket att hänga i granen samt att man gärna vill köra med 240 axeln.
Sen så kan man ju göra själva upphängningen av den på 1000 sätt. Jag kommer själv bara att köra med ett panhard stag istället för wattlänk då min bara kommer gå på gatan (intalar jag mig själv iallafall)
Jag tog golf 3 coils bak, vet inte om det var så klokt än men det återstår att se.
I och med att du bygger om så fint fram med coils så kanske du skulle bygga nått liknande bak ?
Har inte löst problemet med krängningshämmare än, men det vill jag inte börja fundera på innan jag har byggt klart det jag redan håller på med.
Kul om vi kan hjälpa varandra lite framöver eftersom vi ändå bygger "hyffsat" lika ... samma chassie iaf
Mvh//
helt klart e de så jag tror jag bygger med sport dämpare/fjädrar om de går min kommer väl mest gå på gata och kanske lite på bredden på tex gatebil och liknande väntar med spänning på dina bilder
fick mina paket från bakaxeldelar ooch j spece idag omvandlings spacers från bmw till volvo bultmunster fram och 4 links kitt från baklaxel delar. blev lite besviken på grejerna från bakaxeldelar faktisk ingen finish saknades muttrar och dom "lådorna" som svetsas fast i karossen va en plåt lös. snabb leverans iaf mailat dom nu och ser va jag får för svar
får väll se om man får måttat lite för bakaxel på söndag nått specielt man ska tänka på? typ vinklar? och övrigt? spelat de nån roll hur bakaxelns diffklump hamnar? medbringar högt/lågt/rakt fram? eller sätter man de efter hur kardanen hamnar? skulle uppskatta kunniga svar kring detta
när bakaxeln kommit på plats blir det att beställa fästen till dubbla bromsok av mk motorsport, köpte min låda därifrån och det är riktigt bra service och han som har de är riktigt trevlig och hjälpsam även nu efter att lådan är köpt helt klart ett ställe jag rekommenderar