Olja skrev:
Hur mycket krångel är de att regbesikta med luft? Verkar som många försökt men gett upp
Alltså, vad jag tror så är de nog svårare på bilar som är gjorda 1997 och uppåt, har för mig det är då som bilar blev typgodkända, så de e lättare på äldre bilar.
sen får man inte modifiera så själva "upphängningen"/chassi/fästen osv blir försvagat, för de flesta bilar behöver man modifiera genom att göra hål osv för vissa grejer.
sen har jag frågat folk och läst och det krav jag vet är att bälgarna ska va gjord för bilens vikt sen får hjulen inte ta i någonstans när man tömt ut all luft så bilen är i botten ifall man får punka på bälgarna nånstans liksom så man kommer hem ifall att eller så bilen inte helt plötsligt tvärnitar eller dylikt ifall man får punka dvs.
men jag har också läst att om man inte behöver modifiera något och allt är som det ska så ska man inte äns behöva reg bessa bilen, men de gäller bara bilar som inte är typgodkända vad jag vet.
Men jag ska göra en vanlig besiktning på tisdag så får vi se vad dom på besiktningen säger.
har dokument från 2012 så jag hoppas dom gäller fortfarande och tydligen om en besiktnings man nekar så ska man kunna visa upp detta dokument om reglerna som gäller så ska de vara lugnt.
Men som sagt är reglerna från 2012...
Hoppas jag inte förvirrat dig nu med wall of text xD men jag kan uppdatera när jag vart på bes.