Nä men nu släpper vi Volvo 940 och allt som har med den att göra innan det spårar (har verkligen inte gjort det redan
) Volvo må ha billigare reservdelare än många andra bilar men hur billiga spelar ingen roll.
Tummen mitt i handen har jag inte, och ingen annanstans heller. Jag må inte ha alla kunskaper och verktyg som krävs för att laga en bil men jag har absolut intresset och vill gärna göra lite själv för att kunna lära mig. Hur lär man sig om man skickar in bilen till en verkstad varje gång en lampa behöver bytas? En del verktyg har jag och kan köpa fler, men jag har inga stora grejer som till exempel lyft. Det med "en rostig gammal skiftnyckel och några skruvmejslar" var ironi. Har mer än så men poängen med det uttalandet av mig var att jag inte badar i verktyg och molijoxer.
Storlek på bilen spelar ingen större roll, behöver inte vara en bjässe men inte heller pytteliten. Bilar med bara två dörrar går bort. Jag ska inte släpa med mig plankor, gödsel och gjutjärn varje dag men medelstora grejer ska kunna pressar in i bilen vid behov och fyra personer ska kunna få plats utan att de får kapa av benen på sig själva eller vara dvärgar. Nu är det inte en familjebil jag är ute efter utan det är mest bara jag som kommer vara i bilen men det händer att andra vill åka med.
Jag är möjligtvis lite kräsen. Tänker inte köra vad som helst. Jag betalar gärna någon slant extra för en bil som jag tycker om mer. Prius och Yaris bland annant kan dra åt pipsvängen men Corolla kan jag möjligtvis tänka mig.
Just nu är jag inne på om någon Golf diesel skulle kunna vara något? Eller bensin om diesel går bort. Passat funkar också. Vad säger ni? Ingen TSI skulle det vara i Golfen va? Har Ford några vettiga bilar också?
Citroën är det ingen som nämner. Är det förbjudet att tala om Citroën på detta forum eller tycker alla bara att det är skitbilar? En Citroën C3 diesel, är det en okej bil?
Nu kanske det låter som om jag inte tar till mig det ni säger alls, men det gör jag. Har bara ingen brådska med att köpa bil så jag kan bollla runt lite innan jag vet precis vad jag vill ha.