3040
Sök

Havetsfasas suprabyggen

Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden... Visa mer

344 138 Visningar
Uppdaterades senast 1 juni 2018
1 114 Inlägg
19 mars 2016
Trådstartare
Turbolover92 skrev:
Nu kanske du fått ordning på laddtrycket och misständningarna redan men min Supra krånglade nu när jag tog ut den men när jag plockade bort SLDn så gick den klockrent igen. Så mitt tips är att testa koppla ur den om du inte redan gjort det smile Har läst lite och tydligen är det vanligt att Greddys SLD inte funkar med automatlåda sad

Jag vet inte om den är fixad än då jag inte har provkört den än hmm

Jag är mest orolig över att backen inte fungerade sist :S vet inte vad som kan vara fel jag ska prova att sätta ihop kabeln jag klippte för att göra odometer modden och se om den börjar fungera igen, och bråkar de fortfarande så får jag koppla bort sld och testa utan den, har den inte fungerat för dig heller ? skulle vara kul att kunna åka fortare än 180 men känns inte som ett måste om de ställer till problem som det här :S

156 Inlägg
19 mars 2016
Havetsfasa skrev:
Turbolover92 skrev:
Nu kanske du fått ordning på laddtrycket och misständningarna redan men min Supra krånglade nu när jag tog ut den men när jag plockade bort SLDn så gick den klockrent igen. Så mitt tips är att testa koppla ur den om du inte redan gjort det smile Har läst lite och tydligen är det vanligt att Greddys SLD inte funkar med automatlåda sad

Jag är mest orolig över att backen inte fungerade sist :S vet inte vad som kan vara fel jag ska prova att sätta ihop kabeln jag klippte för att göra odometer modden och se om den börjar fungera igen, och bråkar de fortfarande så får jag koppla bort sld och testa utan den, har den inte fungerat för dig heller ? skulle vara kul att kunna åka fortare än 180 men känns inte som ett måste om de ställer till problem som det här :S

Fungerade inte tyvärr sad verkar som det är en mer avancerad HKS sld med 16 kablar som ska kopplas in som krävs till automaterna. Men tycker själv att det går rätt snabbt upp till 180 km/h nu iaf smile
Lycka till med felsökningen, kan mycket väl vara så att Odometer-modden har med växelproblemen att göra.

1 114 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
Turbolover92 skrev:
Havetsfasa skrev:
Turbolover92 skrev:

Fungerade inte tyvärr sad verkar som det är en mer avancerad HKS sld med 16 kablar som ska kopplas in som krävs till automaterna. Men tycker själv att det går rätt snabbt upp till 180 km/h nu iaf smile
Lycka till med felsökningen, kan mycket väl vara så att Odometer-modden har med växelproblemen att göra.

åh de suger ju hmm

men tur att du skrev det nu då slipper jag vara irriterad över att inte de fungerar i sommar tongue

då ska jag plocka bort den på en gång när jag är i garaget nästa gång smile

1 114 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
Plockade bort sld nu idag och då började backen fungera big_smile
Och laddtrycksproblemet är löst nu också, de löste sig efter jag bytte anslutningen på laddtrycksstyrningen big_smile
Film kommer senare tongue

156 Inlägg
20 mars 2016
Havetsfasa skrev:
Och laddtrycksproblemet är löst nu också, de löste sig efter jag bytte anslutningen på laddtrycksstyrningen big_smile

Vad skönt allt löste sig cool

1 114 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
Turbolover92 skrev:
Havetsfasa skrev:

Vad skönt allt löste sig cool

oja! tur du skrev så jag provade det smile

156 Inlägg
20 mars 2016
Havetsfasa skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=-lGFhHhPHOI&feature=youtu.be

Nu är det inga misständningar och sken ladd längre big_smile

Härligt big_smile

1 114 Inlägg
21 mars 2016
Trådstartare
Turbolover92 skrev:
Havetsfasa skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=-lGFhHhPHOI&feature=youtu.be

Nu är det inga misständningar och sken ladd längre big_smile

Härligt big_smile

alltså så jävla skönt de är när saker börjar fungera som dom ska tongue

1 114 Inlägg
21 mars 2016
Trådstartare
Har funderat och jag kommer att skjuta på hel lakeringen till candy röd tills jag kan göra de ordentligt, så supran kommer att vara silver minst en sommar till tongue
lite tråkigt när man var taggad men tror de är bäst att göra de 100% när man väl ska göra de smile
Jag har iaf köpt alla innerskärmar till bilen nu så man inte blästrar bort all färg tongue

95 Inlägg
21 mars 2016
Fan så gött han lät måste jag säga wink

1 114 Inlägg
21 mars 2016
Trådstartare
hozzter skrev:
Fan så gött han lät måste jag säga wink

Den gör ju de, nya Torque systemet gjorde mig inte besviken big_smile

JDM Life Sweden
1 129 Inlägg
22 mars 2016
Nu blev man ju inte sugen xD  Fan va härligt!!

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

1 114 Inlägg
22 mars 2016
Trådstartare
cat_fish_1 skrev:
Nu blev man ju inte sugen xD  Fan va härligt!!

Kul du gilla de, kan lova att jag var så sjukt taggad efteråt när den väl gick bra big_smile
sen har man tur att mitt garage ligger på ett industri område så inga sura grannar på kvällar och helger tongue

1 114 Inlägg
23 mars 2016
Trådstartare
Var förbi garaget i söndags och tänkte valsa skärmkanterna bak en snabbis, men märkte fort att de inte skulle gå så fort eftersom bilen är för låg så får jag inte in valsen, så kommer måste släppa dämparen först så jag testade att slänga på en 19" bakfälg för att se hur de skulle bli med 15mm spacer smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-55f42250b2b77c441ff54ba8e22c861d.jpg
De var dom däcken tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-04de2719354cd13d727fb308caabc43a.jpg
Kommer nog bli riktigt bra de där smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-de70a566069cd27998dc14c4a20a8d07.jpg

1 114 Inlägg
23 mars 2016
Trådstartare
Sitter och funderar på om jag ska lacka om all inredning som är guld till 199 silver samma som bilen eller köra på en gummifärg eller mattsvart så de ser org ut igen ? Jag själv lutar mot svart gummifärg eller matt svart som ser org för att få stilrenaste utseendet .
Vad tycker ni ? Tänker jag rätt ?
Eller ska jag behålla de guld ett tag till ? Jag gillar guldet men tror bilen blir "snyggare" med svart eller silver tongue

Ubåtsingenjör
7 350 Inlägg
23 mars 2016
Havetsfasa skrev:
Sitter och funderar på om jag ska lacka om all inredning som är guld till 199 silver samma som bilen eller köra på en gummifärg eller mattsvart så de ser org ut igen ? Jag själv lutar mot svart gummifärg eller matt svart som ser org för att få stilrenaste utseendet .
Vad tycker ni ? Tänker jag rätt ?
Eller ska jag behålla de guld ett tag till ? Jag gillar guldet men tror bilen blir "snyggare" med svart eller silver tongue

Hade kört på matt svart smile

JDM Life Sweden
1 129 Inlägg
23 mars 2016
Silver tycker jag!  Inte plastidip bara smile

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

Sök