Jaha då får jag väl också lägga upp min bil som projekt då bilen står på pallbockar i garaget..
Redan som lite grabb har min dröm bil varit Mitsubishi Evo. Så slutet av 2014 fick de bli en Evo 8 som jag idag håller på att Fräschar upp o gör om lite saker .
Så första året som evo ägare blev de en hel del mil o mycket kärlek bakom ratten.
Oh nu när man ägt bilen i mer än 1 år känner jag att de hade varit kul att göra lite små projekt på den o hålla den i riktigt fint skick...
får väl börja bjuda på en bild på bilen hur den såg ut första dagen då jag köpte den ...
De första som fick göras när man inskaffat sig bilen blev nya colivers
Sen trilla där in lite packet efter hand
Ny front läpp
Fick bli nya bakspeglar med!
Dags o måla om sommar fälgarna som var vita vilket är riktigt snyggt till svart bil men efter man kört någon km så är dom vita fälgarna inte alls snygga längre så fick bli ny färg på dom...
Efter många funderingar så blev de tillslut röda fälgar o de är väl en smak sak om vad man tycker om den färgen till en sport bil ..
Blev väl ändå helt okej med röda fälgar till svart
Lite mer packet så man har lite att göra nu under vintern
Ny Westgeat, grenrör o nya rör till IC
Sen var de dags att göra något åt den repiga o slitna lacken så får bli lite Foliering över bilen
Så var bilen inlämnad på Foliering
Sen trilla där in ny bak del ..
Dags att passa in bakdelen efter bilen (passformen på bakdelen var inte helt 100
)
Dags o montera nya bakdelen
Bakdelen ny folierad o klar bara reg skylten som ska sättas på plats.
Ja de är väl vad som hänt med under min ägo o idag står den i garaget ner plockad i motorrummet för vinter projektet är nu att få ett snyggare motorrum..
Upp pallad i garaget
Tråkig o skit motor! (turbo huset har plockats ut på grund av lite service)
Var tvungen o kolla passformen på de nya grenröret
Sen var de dags o göra något åt den äckliga o skitiga kåpan
Ny målad
får bli lila, svart tema i motor rummet
Ny servooljebehållare också.
Ja de var vad som hänt under 2015