1: Är detta nåt skit filter så motorn kommer rasa efter ett tag, eller hur är det med såna här billigare grejer? Om man rengör det cirka en gång i halvåret? Hur säkert är det att använda det jämförts med org luftburken.
2: Hur är det med att luftmassemätare och lamdan går sönder och liknande vid montering av öppet filter, eller är det bara en myt, förstår inte varför det skulle skadas?
3: Vad skiljer sig såna här filter från dyrare?
4: Behöver det oljas in hela tiden? Menar inte när man rengör utan om det är ett torrfilter?
2, Luftmasse mätare mår dåligt om du oljar in filtret för mycket och sedan det sugs in och hamnar på tråden i lmm, risken ökar även att litta större partiklar kommer in i motorn, inte för att jag tror det har så möe betydelse
jag köpte ett liknande fast hos ridetech och det har funkat skitbra!!! har inte fått några problem. På besiktningen sa inget om det nya filtret så de e ju bra det låter ju lite råare med ett sånt filter
olja in det behöver du bara göra en gång men när det är fullt av skit så ska du ju rengöra det med riktiga grejer k/n filters säljer dem rengörings kitten