4029
Sök

hur många kör med 18" sommardäck ännu???

3 627 Inlägg
25 december 2006
Ricz72 skrev:
gamlingen skrev:
Men det är ju häftigt förstår ni väl,,, undrar om det finns nån anledning till att det är lag på vinterdäck

hehe, nejnej:P
Man borde få köra som man vill, men vissa kan ju inte köra bil!

Det är inte lag på vinterdäck såvida väglag inte råder för detta! Vilket det gör i Sverige varje vinter , slutsats = Vinterdäck eller en go böter wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Smålänning
7 887 Inlägg
25 december 2006
Ricz72 skrev:
gamlingen skrev:
Men det är ju häftigt förstår ni väl,,, undrar om det finns nån anledning till att det är lag på vinterdäck

hehe, nejnej:P
Man borde få köra som man vill, men vissa kan ju inte köra bil!

Anledningen att lagen om vinterdäck vid vinterväglag stavas olycksstatistik, försäkringar, och fläckvis halka.

Om nu folk som "kan köra bil" inte behöver vinterdäck, varför har då rallyförare spikdäck? kan dom inte köra bil? det borde ju i så fall räckt med dubbfritt för dom...

men men, gör som ni vill. Det skiter jag i, men kör försiktigt i halkan.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

243 Inlägg
25 december 2006
mkt bra sagt hörredu, it makes sence, think about it;)

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288

Thorssa
26 december 2006
Hehe när vi åkte ner till Vallåkra i somras så hade vi bla med oss en Celica Carlos Sainz med kjolpaket med oss, sitter 17" på den. Vi hade walkietalkies med oss så vi skulle slippa använda mobilerna hela tiden. Vi blev omkörda av två ganska fläskiga Volvo med fälgar modell stora. Då sprakade det till i wt: "Allt under nitton tum är vinterdäck" på bred norrländska big_smile De hade tydligen samma frekvens som vi på....

Team Kränghäng
657 Inlägg
26 december 2006
Kör fortfarande på sommar sulor.. min vinter pärla är ju veteranare så det är inget vinter däck krav på den .-)

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Sök