Hallå! har en v70 D5 (sport edition) som jag har tänkt att fräscha upp å snygga till lite. Blir inget jätte avancerat men lite smått och gott. Här kommer jag visa vad som händer och sker med bilen, hoppas ni tycker detta blir en... Visa mer
Sen tog ja loss listerna fram, sitter med klips så bara att sprätta upp dem försiktigt. Bakom listerna sitter de 2 stycket bult. Sen efter de så sitter det 1 skruv i varje hjulhus med torx huvud.
Sen är de "bara" att "lirka" ut fronten va helst 2 st då de underlättar betydligt:) Jag bara drog ut fronten såpass att ja fick ut lycktorna, men vill man ta av hela fronten Så tänk på dimljus kablarna så ni inte drar av dem!
Sen var de bara in med dem nya lyktorna! Hittade en guide på nätet som gjort exakt samma sak så Jah läste mig till där om vilken kabel som va vilken så ja slapp mäta mig å krångla fram! Så nu var det bara och koppla in och testa så allt funka, passa även på att sätta kan led lampor i parkerings ljus samt I "sido" ljuset Och så montera ja även 55w xenon i helljus!
Sen så tog ja bara en "julgran" och borra hål för xeon då kablarna måste gå igenom plast skyddet:) men det Sitter täckplugg på kablaget som täcker igen perfekt
trevlig bil, blir de mappning på bsr till sommaren då?
Tackar! Jag optimering ska de bli men vet inte riktigt vart än, har hört massa bra om bsr men As-motorteknik ger både bra effekt och jätte bra priser samt dem har fått jätte mycket Bra kritik! så får se vad ja lämnar in henne
Senast redigerat av NiclasLundh (24 februari 2016)
Idag fick de bli bromsok byte! Då jah redan plockat isär å rengjort det 2 gånger så sa oket nu under veckan upp sig helt och hållet! Så tog mig en sväng till stan å köpte med ett nytt ok samt vänster styrled. Gick otroligt fort och smidigt att byta oket, tog 12 min att plocka av de gamla tills det nya var på plats!