Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så... Visa mer
Du skulle nog behöva komma ner till ET5 eller i närheten om du ska ha dom kant i kant med skärmen, jag kör 18x8" ET42 och 25mm spacers men dom är fortfarande runt 2cm innanför skärmen så du lär väl iaf köra 30mm spacers bak och bredare än så har jag inte sett. Fram räcker 20mm spacers för att få dom kant i kant, du kan säkert köra 15mm spacers fram eftersom att dom är en halv tum bredare
Et 5 blir väääldigt svårt... Runt ET20 är nog max innan du behöver rätt hårda coils och valsning av skärmar
Ja allt beror ju på hur lågt man vill åka, men du har ju en bra bit kvar till skärmkanten med et30 och vad jag vet räknas ET i mm, ET42 -25 = 17 alltså har jag et17 med mina spacers på? Verkar inte som att jag kan länka nån bild via telefonen men ni kan ju kolla hur det ser ut på mina bilder. Jag ställde -2,8 grader camber för att kunna åka lite lägre så allt beror ju på vilket stuk man vill åt
det enda som har hänt med min bil just nu är att jag varit och hämtat de nedre gallret till fronten så den står nu och väntar helt komplett för montering!
Blir nog lite stiltje februari ut nu då jag bara har feb ut på min gamla lägenhet så blir flyttande den lediga tiden som finns!
Blev en tripp till Göteborg och köpa nya fälgar till brorsan! Lorinser Rs8 kopior visserligen men 20" ET 40 någonting och 5/112 hoppas kunna köpa dessa av honom någondag då de passar grymt på Saab!
Du skulle nog behöva komma ner till ET5 eller i närheten om du ska ha dom kant i kant med skärmen, jag kör 18x8" ET42 och 25mm spacers men dom är fortfarande runt 2cm innanför skärmen så du lär väl iaf köra 30mm spacers bak och bredare än så har jag inte sett. Fram räcker 20mm spacers för att få dom kant i kant, du kan säkert köra 15mm spacers fram eftersom att dom är en halv tum bredare
Et 5 blir väääldigt svårt... Runt ET20 är nog max innan du behöver rätt hårda coils och valsning av skärmar
Ja allt beror ju på hur lågt man vill åka, men du har ju en bra bit kvar till skärmkanten med et30 och vad jag vet räknas ET i mm, ET42 -25 = 17 alltså har jag et17 med mina spacers på? Verkar inte som att jag kan länka nån bild via telefonen men ni kan ju kolla hur det ser ut på mina bilder. Jag ställde -2,8 grader camber för att kunna åka lite lägre så allt beror ju på vilket stuk man vill åt
Gillar erat tänk! Jag vill inte åka toklågt, bilen går 4500mil om året typ och jag hoppas kunna få köpa brorsans 20" någon gång så man rullar ännu större!
Ja allt beror ju på hur lågt man vill åka, men du har ju en bra bit kvar till skärmkanten med et30 och vad jag vet räknas ET i mm, ET42 -25 = 17 alltså har jag et17 med mina spacers på? Verkar inte som att jag kan länka nån bild via telefonen men ni kan ju kolla hur det ser ut på mina bilder. Jag ställde -2,8 grader camber för att kunna åka lite lägre så allt beror ju på vilket stuk man vill åt
Iom att du har 8" och jag 8.5" så hämnar din fälg 6mm längre in än min 8.5" så din fälg i 8.5" ET42-25+6= ET23 om man jämför med en 8.5" Sen gör ju lite smalare däck o camber att man kan köra betydligt lägre et
Ja allt beror ju på hur lågt man vill åka, men du har ju en bra bit kvar till skärmkanten med et30 och vad jag vet räknas ET i mm, ET42 -25 = 17 alltså har jag et17 med mina spacers på? Verkar inte som att jag kan länka nån bild via telefonen men ni kan ju kolla hur det ser ut på mina bilder. Jag ställde -2,8 grader camber för att kunna åka lite lägre så allt beror ju på vilket stuk man vill åt
Iom att du har 8" och jag 8.5" så hämnar din fälg 6mm längre in än min 8.5" så din fälg i 8.5" ET42-25+6= ET23 om man jämför med en 8.5" Sen gör ju lite smalare däck o camber att man kan köra betydligt lägre et
Nu vet jag inte vad du har för exakt spec men jämför man 235/45 18x8 et42(standard) med Philips spec som var 235/35 19x8,5 et44 så kommer kanten vara 8.3mm längre in och 4,3mm längre ut.
Philip, kör 30mm spacer bak och original chassi #vågavägraköralågt
Jag hade 8,5x20" et35 med 225/35-20 på min 9-3SS med Maptun 35mm sändningssats, Gick att åka full bil utan problem. Dock hade inte 10mm spader bak varit fel
Utför Pulverlackering, Allt som tål 200 grader går att pulverlacka.
Jag hade 8,5x20" et35 med 225/35-20 på min 9-3SS med Maptun 35mm sändningssats, Gick att åka full bil utan problem. Dock hade inte 10mm spader bak varit fel
Då hade du kanske bra med stretch va? Är 235/30-20" på brorsans nu, och ör stretch på dem redan, så nya gummin blir 245/30-20".
Joo, förresten, hade problem med mina 19" de är 5/112 jag har flytande kona på bultarna, men fick bara i fyra bultar i framhjulet.. Den sista liksom nöp åt efter man "dragit åt" med fingrar..
Vi hade samma problem på SS:en också, fast efter två om korrigeringar fick vi i alla bultar på bakaxeln utan problem.. Någon som kan ha en lösning eller ett svar på varför det blev så?
Sorry för dålig uppdatering! Men händer inte så mycket just nu... Beställt nya dimljusglas, och har även klickat hem Cardyourcar's sista TurboX läpp, tänkte köpa en hirschgrill när jag var inne i ett flow men missade dessa då de var slut. Tyvärr!
Senast redigerat av PhilipHofling (28 februari 2016)
Fått hem nya, hela fina dimljusglas till nya fronten! Så passade på att beställa nya xenonlampor i 6000k i måndags, levererades samma dag! så nu börjar de närma sig, Turbo X Läppen är på g denna veckan också!