Att hitta sätt att få bilen att se clean och unik ut var roligare än väntat, så det ballade ur kan man säga. Köptes dec 2015 som en A till B bil med dragkrok och bra lastmöjligheter. Används fortfarande varje dag då det är min... Visa mer
Nu var man igång igen. Vissa tycker att man är sjuk i huvudet och det kanske man är också. Nu har jag börjat med projektet som kommer ta längst tid och det är att bygga om stötfångaren i fram.
Den övre delen vill jag ha från facelift-v70 eftersom den grillen kan bli snyggare och formerna är snyggare, nederdelen på den ger mig lite passat känsla och den är inte lika intressant som v70II med R-design så den ryker:
Och den undre delen vill jag ha från v70II eftersom jag gillar R-design detaljerna:
Började med att kapa ur så lika som möjligt efter lite måttande:
Passade helt okej:
Mittenpartiet limmar jag ihop:
Resten svetsas:
Det kommer antagligen ta ett tag innan denna är klar. Ber till gudarna att det passar sen... Återkommer när det hänt mer!
Kört lite mer på stöten och grillen börjar bli klar Lägger igen lock till bogserögla och spolarlock, kommer bli så jävla cleant!! Hoppas på att ha färg på stöten på fredag!