Idag så testa jag arbeta med betongslipen i det lilla rummet. Jag har lärt mig en hel del som jag inte visste tidigare.
- Betongslipen är helt underbar, den tar bort allt så mycket som jag vill att den ska göra.
- Väggarna var mycket ojämnare än jag trott vilket innebar mycket mer jobb.
- Putsen sitter fläckvist löst. Den måste knackas bort. När jag knackade på väggen så hör man att den är lös.
Allt gick bra och så mitt i allt börja det damma nå så för djävligt, det visar sig att påsen i dammsugaren gått sönder. Jag slutade slipa när jag inte bokstavligt såg betongslipen något mer. Att försöka hitta dammsugaren i detta läge var omöjligt, fick känna mig fram som om det vore totalt mörker
Jag har kommit fram till att min dammsugare inte är nog bra för detta, visst den duger för detta lilla rum jag pysslar nu med men när det kommer till garaget så kommer jag nog hyra en dammsugare med mer sugkraft.
Jag slipade inte mycket mer än kanske 1-1½ timme men fy fan vilken träningsvärk jag har i mina armar och bröstmuskler, det är inte lätt alltså!
Slipskålen på maskinen verkar vara i nyskick, fin kvalitet
Tycker det är lite dumt hur de har spacklat putsen på en fuktig vägg och sedan målat med en färg som inte släpper igenom fukt...