Så där ja, nu börjar hösten vara här och det är även dags att fortsätta med mitt lilla projekt. Jag får nog bara inse att det är en livslång skada jag fått och det kommer inte läka. Jag får helt enkelt jobba utifrån mina förutsättningar.
Jag har hållit mig ifrån att anstränga axeln denna sommar, inga tunga lyft ovanför axeln vill säga men... tunga luft under axeln gick bra
Eftersom det inte tillhörde garaget så har jag inte delat med mig om ett sidoprojekt jag hade under sommaren men det känns lite synd att inte dela det med er så här kommer en snabb sammanfattning ev mitt sidoprojekt.
Jag hade en väldigt ful slänt som skapades när vi fixade till marknivån efter dräneringen av huset så tänkte att jag skulle hitta på något skoj med den. Bestämde mig för att bygga en liten stödmur med lite finesser. Här markerar jag ut ungefär hur jag vill ha den.
Hyrde en liten grävare och tog bort alla massor jag inte vela ha kvar.
Jag lade ut markisolering i två lager (haha, mer isoleringen än jag hade under garagegolvet...). Spände upp fiberduk och har här börjat lägga ut ett bärlager.
Bärlagret är på plats och även ett tunt laget stenmjöl har lagt ut. Allt jämnades av och jag har börjat lägga ut muren.
Trevligt med lite hjälp
Nästan klar. Lite designändringar har gjorts och fler blev det.
Nu är muren klar men allt runtom är inte klart.
Det ska perenner i de inringade områdena samt en stolplykta typ herrgårdslyka i området närmast vägen. Det ska även bli belysning i båda områdena för perennerna (gula elrör har dragits i bärlagret). Plattorna som ska täcka trappen kommer nästa år då hela uppfarten ska kläs med marksten. Vill använda samma kulör på stenarna där som på trappan så jag väntar med att köpa allt på samma gång. Då det är relaterat till garaget så blir det även bilder på det
Idag fortsatte jag riva taket i garaget, visst bara två skivor men jag kan tyvärr inte belasta axeln så det får bli över ett antal dager rivningen sker. Efter det blir det att börja dra elen och bygga igen, yey.