då hamnar dom 15mm längre ut mot skärmkanterna, går det fritt så ska det inte vara några problem.
Hur har du räknat ut det?
Att gå från 7.5 till 8" är 0.5 " = 12mm. Hälften 6mm åt båda håll. 47-32 = 15 mm som den skjuter ut. Minus 6mm (hälften av fälgens bredd) ger 9mm. Den skulle sticka ut 9 mm enligt min beräkning. Men jag kan inte detta. Läste om ET nyss.
då hamnar dom 15mm längre ut mot skärmkanterna, går det fritt så ska det inte vara några problem.
Att gå från 7.5 till 8" är 0.5 " = 12mm. Hälften 6mm åt båda håll. 47-32 = 15 mm som den skjuter ut. Minus 6mm (hälften av fälgens bredd) ger 9mm. Den skulle sticka ut 9 mm enligt min beräkning. Men jag kan inte detta. Läste om ET nyss.
Har jag räknat galet? Snälla ...
var står det att dom fälgarna du har nu är 7.5" ? det står inte i det första ingägget
krakus skrev:
Vi har skaffat "ny" andra bil. MB C 180 CGI Blueefficiency 2011 med hjul 225/45/17.
Äckliga fälgar. Går det att byta till 225/40/18 ?
Eller blir det problem med bilbesiktningen?
inte heller i det andra
krakus skrev:
Jag skulle glömma.
Just nu sitter det fälg 17" 5x112x47 De jag tänker på ligger på 18" 8J 5x112x32
Går det?
inte heller i det tredje
krakus skrev:
Oryginal ET 47. Dessa som jag kollar ET 32.
sen helt plutsligt i ditt fjärde inlägg när du svarar på mitt inlägg skriver du att dom gamla är 7.5" så hur skulle vi/jag kunna veta det när du inte har skrivit det innan?
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
jasså? om vi tar orginal fälgar till Volvo V70 som exempel då du har 2st V70N så är finns dom både i 7X17 och 7.5X17 till V70N och till V70II finns dom ifrån 7X17-8X17 så att säga att alla 17" fälgar är 7.5" breda är felaktigt. du kan själv kolla på volvos fälgar här http://accessories.volvocars.com/sv-se
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Hur vet man att hjulen sticker ut för mycket? Har ni någon länk till foton?
Ställ dig bredvid, titta uppifrån och då givetvis ned mot backen, fälg och däck ska ligga innanför kanten.
Sen finns det då folk som hävdar att det bara är slitbanan som inte får sticka utanför och att fälgen får vara utanför, men reglerna säger -egentligen- att;
Däck och fälg ska täckas av bilens ursprungliga stänkskydd (stänkskärm).