Renovering av en äkta Volvo 740 turbo, långtidsprojektet!
tanken med denna bilen är att renoveras till utmärkt skick efter som den har varit i fel händer ex antal gånger och blivit nergången... måtto är att ha en bil som går som ett skott i natten men kan även ställas ut på träffar :)... Visa mer
Har precis läst hela tråden, du gav mig såå mycket energi att äntligen börja med min Volvo. har verkligen gillat det du har gjort med denna. satan vad snygg den är nu. snyggt jobbat verkligen. kommer ta lite ideer av dig och göra samma. skit snyggt
tackar, jätte kul och läsa din kommentar! kul att man gör något rätt haha det är bara att börja din renovering
skriftlig update, har tyvärr inga bilder på det jag har gjort. har köpt och monterat vindavvisare fram. har även börjat felsöka mer efter missljud i bakvagnen. har kommit fram till att det är bakaxlen som låter.. så blir byte av den snarast! men över till det roliga nu
har tagit körkort idag!!! redigt härlig känsla har beställt en helt komplett Voltmätare till mätarhuset. har beställt nya vindavvisare bak har beställt nytt skrivstil emblem till grillen köpt ny värmekran IGEN!! 3 kranen nu på ett halv år... även monterat nya ventilkåpan har lite grejer till att beställa, men det får bli nästa vecka! mvh
en update har landat har inte hunnit göra något direkt på bilen, eller jo! har redan dragit av undre bakaxelbult och felsökt mig fram till att bakaxlen är kass.. har redan köpt en ny. bilder kommer i veckan
påbörjad byte av O-ring och servopump
rengjort inför demontering. man ska ha rent på sin arbetsplats
rev isär oljeförflyttaren och där satt minsjäl ingen O-ring
men ny O-Ring fixades! nu är allt ihop monterat!
gamle servopumpen som är kass
"nye" servopumpen och fästena till servopumpen rengjorda.
nerslipade inför lack
grundat!
nymålat. själva servopumpen målas imorgon
målade även bogseringskyddet och expantionskärletslock svart
blev skit bra. även i bakgrunden ser ni min nymålade ventilkåpa
Blir riktigt snyggt detta! Kul med ett så seriöst projekt på dessa gamla bilar
Har bara 2 tankar:
Bytte du endast ena skivan bak? Även om den verkade som ny är det ju inte fel att ha som riktlinje att alltid byta axel-vis istället.
Tycker helt klart (men detta är ju min personliga åsikt) att du borde classic-lacka stötfångaren fram & bak så det blir en mjukare övergång till addonen, blir ett bättre helhetsintryck i mitt tycke.
Blir riktigt snyggt detta! Kul med ett så seriöst projekt på dessa gamla bilar
Har bara 2 tankar:
Bytte du endast ena skivan bak? Även om den verkade som ny är det ju inte fel att ha som riktlinje att alltid byta axel-vis istället.
Tycker helt klart (men detta är ju min personliga åsikt) att du borde classic-lacka stötfångaren fram & bak så det blir en mjukare övergång till addonen, blir ett bättre helhetsintryck i mitt tycke.
Bra jobbat iallafall!
tackar tackar!
lite short på cash kan jag säga. inspektera den "gamla" bromsskivan efter sprickor och dyflikt. Var absolut inga fel på den. därför valde jag att använda den igen
classic lacka skulle va snyggt. men kör min egna stil på bilen. många va skeptisk till detta, men blir snyggare och snyggare ju mer man kollar på den
en till update har landat roligt att läsa alla kommentarer, mycket roligt
måndags handling till bilen. ny olja, filter, 2 stycken nya stabilisatorstag, nya tändstift, 2 stycken helt nya vindavvisare bak och helt nytt grill emblem jävlar vad man skämmer bort denna bil
såja, vindavvisare fram och bak
grill emblemet satt redigt bra!!
servopumpen grundad
målad med
slipa ner bultarna till servopumpsfästet. lite skillnad va?
nerslipade och klarlackade
allt monterat, imorgon ska jag köpa atf olja
nya oljefiltret påplats och ny olja i motorn. imorgon blir det byta tändstift
inhandla lite reservdelar för en billig peng! helt nya bromsskivor, handbromsbackar, klossar, monteringsats och bultar till stötdämparna fick även tag på ett svart solskydd
550 kr gav jag för allt
solskydden får duga sålänge blev klart mycket bättre än de gula/ljusa som satt där innan!
även köp en komplett voltmätare och trimchip till bilen, tack Ludwigk som han heter här på garaget för affären. hoppas man får fart på bilskrället nu hehe ;P laddtrycksmätaren ska även monteras i mätarhuset