Här kommer jag lägga upp lite allt möjligt från första dagen jag hade bilen. Allt från reparationer, styling, billjud och lite allt möjligt. Edit: Nu (2016-08ungefär) har jag bestämt mig för att göra lite mer långvarigt,... Visa mer
Lackering utav fälgar lite fort, försökte få den lite snyggare iaf, haha. Tryckte dit nå driftingdekaler, för det är så fräsigt att drifta med FWD, eller?
Och som vanligt på dessa modeller... J*vla kox! Nada oljetryck, och lät som en brutal 3.0D.. Aja, sliter lös oljetråg, rengör och byter oljepump samt sil. Passade även på att byta till nya Devil Eyes lyktor när den ändå var uppallad
Nu blir bilen redo för #vinter2016 Nytvättad, monterat på nya x-traljus, 55w xenon Lightforce. Slet även bort lite stickers jag hade på bakrutan, fick lite mer "clean look" då.
Och såhär ser bilen ut i nuläget. Precis monterad Coils, näe då far en drivknut så kör 240 ett tag framöver.. Återkommer inom kort med lite bilder och funderar kring den reparationen, hoppas att det inte är något mer bara..
Tja... Drivknuten var inte den finaste jag sätt haha Nu är den bytt iaf och nu rullar bilen igen.. Har även sålt vidare mina 18" och försöker klura ut vad man ska köra till sommaren.. Kom gärna med förslag! Bred fälgbana är ett plus, 18-19"
Nu fick han sig en snabb avspolning efter helgens sladdande, gick fan knappt svänga me all snö som var i hjulhusen. Tyvärr blir resten av Mars lite tråkig då det är lite klent med pengar.. MEN.. har iaf beställt nya fjäderbenslagringar fram, ny toningsfilm (blir även ny board då allt var snabbt ditsatt sist, nu blir det riktigt och förhoppningsvis snyggare. Samt så ryker dekalen på framrutan å jag smackar på VOLKSWAGEN stort som fan uppe på framrutan istället, samma ställe som boarden. Så lite blir det iaf! :-)
Nu har det faktiskt hänt något iaf Nybytta övre länkarmar, fjäderbenslagringar (otroligt välbehövligt) och EN styrled, ja jag sa en.. sitter fast som bara den på högra sidan, provat med våld, 5-56, världens längsta rör för att få kraft, och även kraftigt varm eld, FUNKAR INTE. Någon som har tips på vad man ska göra? Blire å riva både yttre å inre leden å byta allt alternativt skruva lös i skruvstä eller vad gör man?
Har föresten köpt sommarfälgar, blir en överraskning Kan iaf säga att det är 3SDM
Hej allesammans! För tillfället så kör jag "trosfuktarn"... Då den högra yttre drivknuten for i söndags på Passaten. Förstår inte varför, först den vänstra och nu den högra, YEY! men men, bara att bita ihop och byta skiten de. Återkommer med lite mysiga bilder kring detta när jag väl får delar, wish me luck!
Är drivknutarna slitna från början och du då sedan sänker bilen blir det en annan beslastningsvinkel mot den knutarna är inslitna i så går dom rätt fort tyvärr. Sedan är det helt onödigt att bara byta ytter alt inre styrstag. Lägg 300 kr extra och byt båda samtidigt och glöm inte framvagnsinställning efter
MAHLBERG: Jo det var det jag misstänkte Jo visserligen, men köpte ju en framvagnssats för ett tag sedan när jag skulle byte till coilsen, så hade dom yttre liggandes, dom inre får bli sen