Dags för uppdatering igen! Händer i garaget nu som då, försöker spara liite så man får en vättig uppdatering
Hagmans karosskitt blev på penslad på alla svetsfogar och kaross skarv. Var liite problem med tullen från sverige till Finland så tog ca 2-3 veckor att få det
Hålet för reservhjulet blev utbytt till en plåt och förstärkt med fyrkantsrör, bäst att förstärka när fuelcellen kmr i bakluckan
Det blev också grundat, och penslade på karosskitt men ingen bild på det
Hade lite problem med bodymassan, 3 gånger beställde jag 3 burkar. Varje gång var burkarna gamla gick ut 2015/2013/2011. Så till sist fick jag 9 burkar gratis och pengarna tillbaka. 3 burkarna från 2015 gick att använda ifall man skakade ordentligt och inte sög med pistolen från bottnet. Massan hade stelnat i botten. Var ganska dyr massa, 27e/L men tänkte att bäst att inte fuska med karossen.
Massan känns väldigt bra, lite mjuk och elastisk. Påminner mycket om orginalmassan. Är och påmålbar när den är vattenbaserad, så rekommenderas starkt
Var i kontakt med grannen och han fick fixat hem 3L Scania lastbils ramfärg från sitt jobb för en bra peng. Borde hålla bra under e30 när det håller på lastbilsramar och släp
Bilen kmr målas undertill när andra e30 projektet är färdigt och jag fått byggt en målarbox runt bilen av plast
Nu till det andra! Har blivit ägare till en 316i e30 med m20b20 motor. Bilen skall göras iordning för besiktning och seda säljas och hoppas på någon vinst.
Det som skall göras är :
- byta växellåda, kom hål i den på hemvägen
- ny vattenpump termostat och tändfördelare.
-byta till sänkningsfjädrar
-mååla taket och vänster sida, bilen har hälsta på ett dike någon gång.
- och bygga ett 2,5" avgasrör
Och förståss en upputsning av hela insidan och motorrymmet
[/url]
Så hoppas det fortfarande finns följare på detta projekt fast det framskrider sakta men säkert
som sagt är detta ett liknande evighetsprojekt, men vore kul att ha den körbar i slutet av nästa sommar, med eller utan turbo