3440
Sök

Blästring av fälg frågor

28 Inlägg
14 mars 2016
Trådstartare
Jag har lämnat in mina fälgar för blästring och pulverlackering, alla fälgar blev bra förutom en där det blivt gropar i metallen, killen som lämnade ut fälgarna säger det var säkert spacklat där tidigare vilket jag har svårt tro på.

Ni som kan blästring kan väl titta på bilden

http://i.imgur.com/mFlGZo3.jpg

1 966 Inlägg
14 mars 2016
Om det var spacklat innan lär den som blästrat och lackat ha lagt märke till det. Dålig stil att inte kontakta dig då, men så kan det vara ibland. Spackel och pulverlack är inte bästa vänner.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
14 mars 2016
Det blir ju inte så av att blästra iaf så det är med största sannolikhet gamla skador som kom fram.

- Time Attack -

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
14 mars 2016
Ja det där ser ut som gamla skador. De kanske var där innan men du märkte inte det förrän fälgarna blev lackade blanka och fina.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 661 Inlägg
14 mars 2016
Oseriöst av firman att lackera fälgarna utan att först kontakta dig.

28 Inlägg
14 mars 2016
Trådstartare
Firman jag lämnade till blästrar inte själva utan lämnar bort det, så förbannat irriterat, jag fick inte betala mer än 2000:- för allt men jäkligt irriterande så jag vet inte vad jag ska göra nu riktigt om man ska bara svälja det.

1 966 Inlägg
14 mars 2016
Det spelar ingen roll om blästringen outsourcades, en seriös lackerare skulle inte lämna ifrån sig nå dylikt.

Cupra_
14 mars 2016
Jag har själv varit i kontakt med ett företag angående samma sak som du.
Jag fick då infon att; Vid blästring är det stor risk att igenspacklade skador kommer fram, samt att även om spacklet sitter kvar så så är det inte säkert att pulverlacken fäster på det. Dessutom kan det spricka eller resa sig i ugnen beroende på vad det är spacklat med.

Med det sagt så kan jag tycka att de borde informerat dig om detta.

Skadorna ser ut som på mina fälgar så jag skulle säga att det där är gamla skador. Allt sånt syns som sagt bättre när lacken är hel och fin.

28 Inlägg
14 mars 2016
Trådstartare
ehedman skrev:
Det spelar ingen roll om blästringen outsourcades, en seriös lackerare skulle inte lämna ifrån sig nå dylikt.

Det är ett företag som endast pulverlackar för industrin, tror inte de slipar och fixar....

Kan väl säga att det är Isaxsons Pulverlack i Sthlm som gjorde lackjobbet....
Senast redigerat av lanab (14 mars 2016)

Cupra_
14 mars 2016
lanab skrev:
ehedman skrev:

Det är ett företag som endast pulverlackar för industrin, tror inte de slipar och fixar....

Samma som jag varit i kontakt med.. Men du kanske inte visste att dina fälgar hade så stora skador?

28 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
Deception skrev:
lanab skrev:
ehedman skrev:

Samma som jag varit i kontakt med.. Men du kanske inte visste att dina fälgar hade så stora skador?

Nej visste inget om det så jag var högst förvånad när jag såg det.

Men det är som sagt bara en fälg, dom andra är helt ok, kommer dock inte lämna dit igen då de inte verkar slipa och fixa skador.
Senast redigerat av lanab (15 mars 2016)

131 Inlägg
15 mars 2016
Helt off-topic men vad är det för bult man ser i centrumet på fälgen? nån låsning?

28 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
Dentar skrev:
Helt off-topic men vad är det för bult man ser i centrumet på fälgen? nån låsning?

Heh...nej det är ventilen, lite speciellt på Alpina fälgarna där dom har den på insidan av kåpan.

1 324 Inlägg
15 mars 2016
Det blir ju så här när dom lämnar bort grejer för blästring och det blir flera kockar inblandade..  Då vet helt plötsligt ingen vad som gäller.  Han som blästrade fick väl bara order om att blästra..  Sen lyckades dom..  För 2000kr får du nog tyvärr svälja det för det var billigt.. Svårare att dölja skador med pulverlack efter som spacklet inte tål 800grader eller vad det är i ugnen..

3 173 Inlägg
15 mars 2016
Jobbet ser ju bra ut allstå blästringen och lacken .lite dåligt med kommunikation bara

Cupra_
15 mars 2016
lanab skrev:
Deception skrev:
lanab skrev:

Nej visste inget om det så jag var högst förvånad när jag såg det.

Men det är som sagt bara en fälg, dom andra är helt ok, kommer dock inte lämna dit igen då de inte verkar slipa och fixa skador.

Nej det är ju som de sa till mig. Oftast klarar inte spacklet ugnen ändå. Så ska de fixa det så måste de svetsa igen Skadorna och sen slipa, men då hade det blivit betydligt mycket dyrare istället..
Finns ju företag som gör det, men räkna med 2000 per fälg då istället.

28 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
Jo jag vet, har använt mig av Intera tidigare men tänkte jag skulle ge dom en chans men Isaxsons sysslar inte med fälgrenovering utan de lackerar mot industrin, slipning och sånt sysslar dom inte med.

Frågan är vad jag ska göra med fälgen om jag ska ta åka förbi Intera med den så får dom fixa den, problemet är väl att det inte blir samma kulör exakt eller bara låta det vara tills nästa renovering om ett antal år....

Cupra_
15 mars 2016
Kör de med Pulverlack på intera? Mina är lackade med billack men det höll inte ett skit.. Helt prickiga efter en sommar.

3 173 Inlägg
15 mars 2016
Så dyra som dom är så borde de vara det wink dom är dyra men bra

28 Inlägg
15 mars 2016
Trådstartare
Deception skrev:
Kör de med Pulverlack på intera? Mina är lackade med billack men det höll inte ett skit.. Helt prickiga efter en sommar.

De kör med vanlig billack, har du renoverat dina på Intera?

Jag lämnade mina förra dit, jobbet var ok men inte kanske vad man förväntar sig för 7000:-

Hört bra om Fälgfixarna i Helsingborg dock, de kör med pulver.

Sök