Nu var det 6 månader sedan jag skrev och uppdaterade här, har en del personliga problem så har varit svårt att orka med allt. Men det har hänt en hel del under tiden. Det har tagit sin lilla tid såg jag när jag gick igenom här. Ska försöka bli bättre på att uppdatera här framöver nu, då det kommer hända lite mer över vintern.
Men för er som missat så har jag folierat bilen nu i Hexis mattgul och Avery kolfiberfolie.
Jag har även fått på lite dekaler på bilen, vilket gjorde ganska mycket enligt mig. En lite omgjord "gripen-örnen" i mattsvart och även företagslogos från dom som varit med och sponsrat mig i bygget än sålänge.
Eftersom bromsljuset bak i vingen alltid blir så fult och spricker på kombin så valde jag att tejpa om den. Lyser ganska coolt på kvällarna och många som funderat på hur jag gjort det.
Började även att tröttna på det ljudet som satt i bilen, så i mars åkte jag över till BRL i Karlstad och fick ett bra paket ihopsatt av dom till ett väldigt bra pris. Valde att behålla originalstereon då det är för mycket krångel för att byta den, men annars är allt annat bytt inom ljudet.
Ljudprocessor:
- Audison Bit Ten
Framsystem:
- Hertz ESK 165L.5 100W/300W
- Hertz ESK 165L.5 100W/300W (ej monterad ännu)
- Hertz HCP4D 4x145W(RMS)
Baksystem:
- Hertz ECX 4tum 40W/120W
- Hertz HCP2D 2x100W(RMS)
Subwoofer:
- Hertz ES 300 D.5 350W/1050W
- Hertz ES 300 D.5 350W/1050W
- Hemmabyggd baslåda
- Hertz HCP 1D 1x700W(RMS)
Alla dörrar, bagagelucka och reservdäcksbaljan är dämpat med Silent Coat Vibrodamping 2mm. Ska även ge mig på innertaket och delar av golvet, när tid och ork finns.
För att få i 4" högtalarna bak, så fick jag kapa ur dom befintliga lådorna ganska grovt. Dom sitter just nu tätade med silvertejp, men ska försöka göras ordentligt med plastning när jag ska ge mig på att bygga om framdörrarna för att få in dubbla 6.5" och diskanter. Då jag har en uppsättning liggandes hemma som ska in.
Bygge även in slutstegen och ljudprocessorn i undergolvet för att få det snyggt och stilrent bak i. Då det enda som syns är baslådan, då alla andra högtalarna sitter på originalplats bakom galler.
Tröttnade dock ganska fort på det och byggde om hela golvet bak. Hittade tyvärr ingen bra matta som matchade original, så får se om jag byter allt bak eller om det blir något nytt bygge där framöver.
Hann även foliera mina fälgar innan jag slängde på dom i våras med kolfiberfolie från Avery.
Det blev ett långt inlägg det här, men det är en del som är gjort med bilen sen sist och vill kunna visa er som inte hängt med och sett bilen under årets gång. Nu håller vi på för fullt att rensa ur farsans garage för mer roliga saker som kommer till, men det får ni se under helgen.