3437
Sök

Eftermarknadssprut Nissan s12

37 Inlägg
18 mars 2016
Trådstartare
#1
Gomidda!

Jag har en Nissan s12 som jag ska koppla in ett DTA s40 i och jag tänkte bygga en adapterhärva mellan bilens original kablar och mitt DTA, jag hittar dock inte något el/kopplingsschema på bilen prylar, där går in 3 olika kontakter i styrboxen och skulle behöva hjälp med vilka som går till motor o vilka som går till allt annat.

Tackar på förhand!


Forummoderator
10 576 Inlägg
19 mars 2016
#2
Inget svar men...  bygga ny kabelhärva går fortare än att reda ut vart alla kablar går i din gamla.  Det är inte så många kablar och drar man nytt så blir det utan gamla glapp osv

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

866 Inlägg
19 mars 2016
#3
Det är nog som torpis säger ! bygg nytt ! Har även för mig att nissan har posetiv utgång till bränslepumpsrelät från dom gamla ECU,erna, ska man pilla i säkringsboxen och koppla om så går det fortare att lägga nytt.

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 mars 2016
#4
Sen har det varit nån eller ett par tjommar som marknadsfört sig själva som väldigt duktiga med ett eget sprut i dina krokar. Minns inte vad de hette, bara att de höjde sig själva till skyarna. kanske några att slå sig ihop med för bygget?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 861 Inlägg
20 mars 2016
#5
torpis skrev:
Sen har det varit nån eller ett par tjommar som marknadsfört sig själva som väldigt duktiga med ett eget sprut i dina krokar. Minns inte vad de hette, bara att de höjde sig själva till skyarna. kanske några att slå sig ihop med för bygget?

Kan inte va typ MAXXECU eller något du tänker på?

För övrigt så håller jag med ovan, ska du ändå byta sprut så gör om gör rätt så du slipper massa "loose ends" ^^


229 Inlägg
20 mars 2016
#6
Hela manualen till s12orna här
http://yariksteel.ru/manual/s12/s12_manual.pdf

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 mars 2016
#7
Dr_struts skrev:
torpis skrev:
Sen har det varit nån eller ett par tjommar som marknadsfört sig själva som väldigt duktiga med ett eget sprut i dina krokar. Minns inte vad de hette, bara att de höjde sig själva till skyarna. kanske några att slå sig ihop med för bygget?

Kan inte va typ MAXXECU eller något du tänker på?

För övrigt så håller jag med ovan, ska du ändå byta sprut så gör om gör rätt så du slipper massa "loose ends" ^^

Nej, detta var några noname i klippan/åstorp vill jag minnas.... jag minns det för de var lite väl aktiva i forumet med sitt firmanamn, minns ironiskt nog inte vilket det var nu...  Men det kan kvitta, det är alltid en poäng i att välja det sprut och den metod som kompisarna i trakten gör. Det blir alltid billigast.   Dyrast blir alltid Megasquirt, trots ett ringa inköpspris smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

37 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
#8
tackar så mycket för svar, ska tänka över lite hur jag ska gå till väga, jag vet vilka de e som håller på, psi-motor heter dom o sprutet har jag inte hört något om mer än vad dom själva har sagt, får se hur man gör!


1 861 Inlägg
20 mars 2016
#9
Är den 4 burkad kan det vara värt att slå ett öga på SAAB's trionic 5, prisklass med MS och slår många av dom bättre spruten på fingrarna när det gäller stabilitet! Lättarbetat är det med, många som pysslar med och skit (y)

Ända downsiden är att man får SAAB's tändkassett med på köpet ^^

Men ja bang for the buck så är det nog #1 ^^



Sök