OPEL Kadett C 2.0 Rallye, reparation efter dikesvisit
Jobbar vidare på att montera ihop bilen. Lacken är polerad efter det dåliga lackjobbet som tog nästan 6 månader. Läs sida 5-8 och kommentera gärna. Rullgrus i en sväng resulterade i en liten dikesvisit hösten 2015, i slutet på... Visa mer
Hur gör du för att få till det med original kontaktstycken eller byter du kontaktstycken också?
Jag byter de som går att byta, de som måste behållas skall jag försöka byta kontakterna i. De flesta har vanliga enkla flatstiftskontakter som man kan köpa på biltema.
Fräsch Kadett! Ruskigt mycket fräschare än min... lite avundsjuk blir jag...
Jäkla jobbig uppförsbacke du har haft med lacken där... Men nu är det ju bara nedförsbacke kvar. Alltid roligare att montera ihop...
Har ägt Kadetten sedan 1987 då jag fixade till den, var en del rost redan då trots att den inte ens var 10 år gammal Lack uppförsbacken är ingenting jämfört med din uppförsbacke som du har haft med din Kadett.
Jag hittade ingen tillräckligt liten spolarvätskebehållare, behöver ju bara räcka till en liten sprut vartannat år på besiktningen. Så vad gör man, bara att sätta igång och tillverka en egen i aluminium eller hur
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Riktigt fint med både bränsleprylarna och fälgarna! Kommer bli grymt när allt är klart!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Satte in baksätet, ser mycket trevligare ut nu osså kan man sätta sig där och filosofera om det krånglar Äntligen så har jag lyckats koppla in huvudbrytaren, 50 mm2 kabel är inte att leka med när man skall sätta på kabelskor