3417
Sök

4 eller 6cyl?

34 Inlägg
28 december 2006
Trådstartare
#1
Vad är roligast att jobba med och vad är bäst i slutändan?
Framför allt hur stor blir skillnaden ekonomiskt om man ska smiska ur så mycket effekt som möjligt?

våga vägra framhjulsdrift

.......
2 655 Inlägg
28 december 2006
#2
borde ju va bäst me 6 eftersom de borde va lättare att plocka effekt men då ska man ju även ha 2 grejer mer av massa saker tongue. sen beror de ju på vad det är för motor...

271 Inlägg
28 december 2006
#3
6:a e ju helt klart roligare!! Ljudet och gången går inte och jämföra! Ska du sen turbokonvertera eller trimma så kanske det blir lite mer jobb på en 6:a för där e ju 2 till av det mesta..


736 Inlägg
28 december 2006
#4
Speciellt att turbokonvertera om det rör sig om en V6:a, två aggregat? funkar lägre komp med insug mm..............


1 Inlägg
28 december 2006
#5
vad vore livet utan 6:a tongue helt underbart...


7 120 Inlägg
28 december 2006
#6
3000RacinG skrev:
vad vore livet utan 6:a tongue helt underbart...

Du har ju en 6:a i din bil :s

.......
2 655 Inlägg
28 december 2006
#7
Aerodynamik skrev:
3000RacinG skrev:
vad vore livet utan 6:a tongue helt underbart...

Du har ju en 6:a i din bil :s

ja å det är de han menar, va vore livet utan den tongue

Meister
6 763 Inlägg
28 december 2006
#8
jag säger att de är roligare att skruva med en 4cyl och gärna 8v så de blir så lite och skruva med som möjligt. men varför nöja sig med 6cyl? 8 är ju roligare


.......
2 655 Inlägg
28 december 2006
#9
camaro67 skrev:
jag säger att de är roligare att skruva med en 4cyl och gärna 8v så de blir så lite och skruva med som möjligt. men varför nöja sig med 6cyl? 8 är ju roligare

ja om man har ett stort soppa konto vilket alla inte har tongue men de finns inge annat ljud i världen tycker ja som klår en riktigt stor v8 me nästan raka rör och bmw 6:erna wink

Meister
6 763 Inlägg
28 december 2006
#10
beemern skrev:
camaro67 skrev:
jag säger att de är roligare att skruva med en 4cyl och gärna 8v så de blir så lite och skruva med som möjligt. men varför nöja sig med 6cyl? 8 är ju roligare

ja om man har ett stort soppa konto vilket alla inte har tongue men de finns inge annat ljud i världen tycker ja som klår en riktigt stor v8 me nästan raka rör och bmw 6:erna wink

behöver man ju inte ha för att åka v8. Chevas LS1 alltså nya med insprut går under litern om man kör normalt och de antar jag att BMW:s 6or också gör. men stampar man så drar dom ju men de händer ju grejer också


Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
29 december 2006
#11
6:or är ju klart grymmast wink

När man varvar ur en 6:a så slutar man inte förns den börjar misstända och få ventil fladder, då slänger man i nästa växel och varvar på smile


7 120 Inlägg
29 december 2006
#12
Nissan och Toyotas raka 6:or låter ju självklart bäst , dumhuven tongue hehe
(Syftar självklart på Supra och Skyline)


Sök