3544
Sök

Köpråd: sportig halvkombi/liten kombi

441 Inlägg
12 april 2016
Trådstartare
Ok, min far håller på att kolla på ny bil då han tycker att deras v70n 2.5t är lite stor och törstig. Han går i tankarna på att köpa en diesel för att få ner förbrukningen.

Runt 200 000kr är han villig att lägga och kraven är:
*automat
*stora stereo paketet
*parkerings sensorer bak
*diesel värmare
*förbrukning runt 0.7 (Volvon ligger på 1.1 med 18" fälgar)
*runt 200-240hk
*relativt körglad
*awd eller rwd

Just nu så är volvo v60 d5 awd r-design en av bilarna han kollar på. Han sneglar även på en bmw 123d då den verkar vara en rolig liten bil med hyfsad ägande kostnad. Han har även kollat på 330d och 330xd men de verkar vara törstiga i e90/91.

Har jag missat något alternativ?  Typ en a4 3.0tdi?

497 Inlägg
12 april 2016
Jag hade iallafall provkört någon 123d. Jag gillar bmws 1-serie och har kört den nyaste 120d som har nästan lika mycket effekt som 123d, det var en riktigt rolig liten bil big_smile  Vet att 320d (e90/91) går att hålla runt 0.7 vid blandad mot inspirerad körning men jag vet inte hur mycket törstigare 330in blir hmm

Jag gillar V60 också men den känns lite mer slätstruken och "vuxen" jämfört med 1-serien, även med D5 och awd.

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981

Cupra_
12 april 2016
Storleksmässigt fattar jag inte varför en 1-serie skulle vara intressant, sen är det fina bilar för övrigt.. Audi är rätt dyra att äga om det spelar någon roll.

V60 och V40 är trevliga men jag tycker att det är rätt dålig sikt i dem (bakåt).

Nu är ju kvalitetskänslan avsevärt sämre men, skoda octavia Rs finns ju i diesel och han får en nästan ny för de pengarna.  Billig att äga dessutom.

Sök