Tjena.
Tänkte att jag bombar upp med ännu ett nytt projekt. En Lexus blev det denna gång!
Efter att mer eller mindre ha spontanköpt S3an och kört den 6-7 månader kände jag verkligen hur jobbigt det var med en sån liten bil. En av dom roligaste bilarna jag ägt, speciellt vintertid med mycket körglädje. Men alla storys har ett slut och den 5/4-16 tog även denna slut.
Så ut på blocket som vanligt. Efter mycket om och men bestämde jag mig för en VW Tiguan R-line. Vi skulle åka och kika på den men hade några backups ifall det inte gick vägen. Så vi åkte till sthlm och skulle titta på tiguanen varpå vi märket att dom stängt trots avtalad tid. Bilen står inomhus och det är grindar runt byggnadet. Ägaren till firman svarar inte så vi bestämmer oss för att kika på en Audi A4 i närheten vi hittat.
Vi åker dit, allt är på topp med den bilen. Faceliftad, nylackad huv och front så finns 0 stenskott, 20" fälgar, sportratt osv osv. Men när jag frågade om att få testa bilen innan jag bestämde mig så fick jag svaret "hur säker är du på att du kan köpa den?" "Du ser att dom sopar med stora maskiner här så tar vi ut den kommer den bli jättedammig"
Fine! Då får du inte sälja den till mig! Hejdå!
Bland det sjukaste jag hört när jag kollat på bilar. Tror han på fullaste allvar att jag köper en bil för 220.000 utan att testa den? HEEEEEJDDÅÅÅÅ
Då bestämde vi oss för att åka till Europeiska motor i Vällingby och kika på en Lexus IS300h.
Sjukt bra bemötande och fick frågan direkt om jag ville testa bilen vilket jag givetvis tackade ja till.
Och Bäm! Jag var såld på den bilen, skulle bara ha den!
En vecka senare åkte vi och hämtade den så nu får vi se var detta bär av! Roligt med lite ovanligare modeller!
Började med att plocka emblemen bak samt tona lyktorna lite, vilket visade sig vara ett litet helvete då dom har extremt knepiga vinklar dessa bakljus
Men blev bättre imo
Haha, de här emblemet flög ganska snabbt det med!
Folierade listerna för att få bort fulkromet
Bättre
Bokat toning av rutorna till veckan!
Vad det blir för % återstår att se.
Letar coilovers till den men som det verkar får jag köpa dom i USA. Hittar ingenting i Sverige till dom än!
Fälgar är redan bestämda