Varför är du inte på gatebil å sladdar hejj villt för? motorn borde ju vara inkörd vid dethär lagret?
Inkörd ja - mappad nej
Det är ju inte bra alls att köra runt och härja omappat. För mycket bränsle så sköljer du rent i cylindrarna och fel tändning så kan du ju spika sönder motorn? Den går ju som en påse skit på filmerna jag hoppas verkligen inte du ligger och kör runt så?????
Det är ju inte bra alls att köra runt och härja omappat. För mycket bränsle så sköljer du rent i cylindrarna och fel tändning så kan du ju spika sönder motorn? Den går ju som en påse skit på filmerna jag hoppas verkligen inte du ligger och kör runt så?????
Nej - den biten är tillfixad - men finmappningen återstår .
Vilket drag det är i bilen!! och då gasar du ändå inte fullt!! Jag har funderat på hur den kommer gå när den är färdig mappad till 100, man blir redan rädd haha varje gång bilen svängde så flög man från sida till sida (detta måste göra om) haha. Ett riktigt jävlar tryck i den! Man blir t.om lite sugen på att göra min GTR till rwd och lätta den, men de 2 bilar går inte att jämnföra som sladd bilar. GTR:n är ju en ren banbil medans din är bara SÅ JÄVLAR ROLIG!
Vilket drag det är i bilen!! och då gasar du ändå inte fullt!! Jag har funderat på hur den kommer gå när den är färdig mappad till 100, man blir redan rädd haha varje gång bilen svängde så flög man från sida till sida (detta måste göra om) haha. Ett riktigt jävlar tryck i den! Man blir t.om lite sugen på att göra min GTR till rwd och lätta den, men de 2 bilar går inte att jämnföra som sladd bilar. GTR:n är ju en ren banbil medans din är bara SÅ JÄVLAR ROLIG!
du kan ju alltid ta ur säkringen så har du rwd haha
ska du inte coata o linda grenröret? ser bra ut annars. men e de inte jobbigt och köra med dom oranga rutorna?
Okej då är jag med!
Såg filmerna nu, såg ut som ditt chassie är riktigt stabilt. Såg ut att följa minsta vink. Tummen upp!
Okej då är jag med!
Såg filmerna nu, såg ut som ditt chassie är riktigt stabilt. Såg ut att följa minsta vink. Tummen upp!
Tackar kompis
D2 dämparna är ställda i absolut mjukaste läget just nu, men trots detta så känns bilen eom en gokart (ingen fjädring)
du kan ju alltid ta ur säkringen så har du rwd haha
ska du inte coata o linda grenröret? ser bra ut annars. men e de inte jobbigt och köra med dom oranga rutorna?
grenröret är coatat på insidan, & jag hade avgasbandage på det tills förra veckan, men tog bort detta igen. Rutorna är alltså inte tonade, utan genomfärgade & funkar alltså bättre äv vanliga plastrutor, men man ser exakt lika bra ut genom dem.
Ser ut att gå riktigt fint nu håller tummarna för att det ska hålla nu !
Tackar så mkt Micke
Griffin skrev:
alltid kul med filmer! skönt att den börjar rulla nu! jag är ju inte hemma och läser så ofta så jag har lite att ta igen i din tråd Mvh Mats
Ja, se te o lääääs :-)
bilen känns halvt oki kan man enkelt säga, dock som du hör i första filmens början, något är fel/trasigt/löst i vänster bakvagn, har redan känt på alla stag & bultar men hittar inget löst. Om det vatt diffen så borde det höras mkt mera när man svänger& gasar.
Diffen är även väldigt hårt ställd då den tuggar innerhjul när man svänger sakta/mkt. (ej svetsad)