2775
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
306 Inlägg
5 september 2008
Tack för åkturen! big_smile
Det får gärna bli fler gånger
P.S nästa gång kör jag tongue

KHRacing
5 september 2008
Trådstartare
Skyline_GTR skrev:

wink

Kallar du det en åktur..... det som gick så sakta.

Nästa gång så gasar vi lite med.

5 089 Inlägg
5 september 2008
Varför är du inte på gatebil å sladdar hejj villt för? motorn borde ju vara inkörd vid dethär lagret?wink

\Lindgren

KHRacing
6 september 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
Varför är du inte på gatebil å sladdar hejj villt för? motorn borde ju vara inkörd vid dethär lagret?wink

Inkörd ja smile - mappad nej roll

5 089 Inlägg
6 september 2008
KHRacing skrev:
FLindgren skrev:

Smådetaljer wink

\Lindgren

306 Inlägg
6 september 2008
KHRacing skrev:
Skyline_GTR skrev:

wink

Kallar du det en åktur..... det som gick så sakta.

Nästa gång så gasar vi lite med.

ja en ÅKTUR var det ju, ingen sladdtur men det hoppas jag på nästa gång big_smile

915 Inlägg
6 september 2008
KHRacing skrev:
FLindgren skrev:

Det är ju inte bra alls att köra runt och härja omappat. För mycket bränsle så sköljer du rent i cylindrarna och fel tändning så kan du ju spika sönder motorn? Den går ju som en påse skit på filmerna jag hoppas verkligen inte du ligger och kör runt så?????

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

KHRacing
6 september 2008
Trådstartare
phonic skrev:
Det är ju inte bra alls att köra runt och härja omappat. För mycket bränsle så sköljer du rent i cylindrarna och fel tändning så kan du ju spika sönder motorn? Den går ju som en påse skit på filmerna jag hoppas verkligen inte du ligger och kör runt så?????

Nej - den biten är tillfixad - men finmappningen återstår .

306 Inlägg
7 september 2008
2 stycken filmer från idag 080906
Fan vad kul vi hade big_smile

http://www.garaget.org/video/wgm972cuyy7x

http://www.garaget.org/video/w51m96kso8dv

detta MÅSTE vi göra fler gånger cool

306 Inlägg
7 september 2008
Vilket drag det är i bilen!! och då gasar du ändå inte fullt!! big_smile
Jag har funderat på hur den kommer gå när den är färdig mappad till 100, man blir redan rädd haha
varje gång bilen svängde så flög man från sida till sida (detta måste göra om) haha. Ett riktigt jävlar tryck i den!
Man blir t.om lite sugen på att göra min GTR till rwd och lätta den, men de 2 bilar går inte att jämnföra som sladd bilar. GTR:n är ju en ren banbil medans din är bara SÅ JÄVLAR ROLIG!cool

26 Inlägg
7 september 2008
Skyline_GTR skrev:
Vilket drag det är i bilen!! och då gasar du ändå inte fullt!! big_smile
Jag har funderat på hur den kommer gå när den är färdig mappad till 100, man blir redan rädd haha
varje gång bilen svängde så flög man från sida till sida (detta måste göra om) haha. Ett riktigt jävlar tryck i den!
Man blir t.om lite sugen på att göra min GTR till rwd och lätta den, men de 2 bilar går inte att jämnföra som sladd bilar. GTR:n är ju en ren banbil medans din är bara SÅ JÄVLAR ROLIG!cool

du kan ju alltid ta ur säkringen så har du rwd wink haha

ska du inte coata o linda grenröret? ser bra ut annars. men e de inte jobbigt och köra med dom oranga rutorna?

280 Inlägg
7 september 2008
Ser ut att gå riktigt fint nu smile håller tummarna för att det ska hålla nu !

Galen!
723 Inlägg
7 september 2008
alltid kul med filmer! skönt att den börjar rulla nu! jag är ju inte hemma och läser så ofta så jag har lite att ta igen i din tråd wink
Mvh Mats

915 Inlägg
7 september 2008
KHRacing skrev:
phonic skrev:

Okej då är jag med!

Såg filmerna nu, såg ut som ditt chassie är riktigt stabilt. Såg ut att följa minsta vink. Tummen upp!

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

KHRacing
7 september 2008
Trådstartare
phonic skrev:
KHRacing skrev:
phonic skrev:

Okej då är jag med!

Såg filmerna nu, såg ut som ditt chassie är riktigt stabilt. Såg ut att följa minsta vink. Tummen upp!

Tackar kompis smile

D2 dämparna är ställda i absolut mjukaste läget just nu, men trots detta så känns bilen eom en gokart (ingen fjädring)

KHRacing
7 september 2008
Trådstartare
maki89 skrev:
du kan ju alltid ta ur säkringen så har du rwd wink haha

ska du inte coata o linda grenröret? ser bra ut annars. men e de inte jobbigt och köra med dom oranga rutorna?

grenröret är coatat på insidan, & jag hade avgasbandage på det tills förra veckan, men tog bort detta igen.
Rutorna är alltså inte tonade, utan genomfärgade & funkar alltså bättre äv vanliga plastrutor, men man ser exakt lika bra ut genom dem.

mvh k

KHRacing
7 september 2008
Trådstartare
m1ck3h skrev:
Ser ut att gå riktigt fint nu smile håller tummarna för att det ska hålla nu !

Tackar så mkt Micke

Griffin skrev:
alltid kul med filmer! skönt att den börjar rulla nu! jag är ju inte hemma och läser så ofta så jag har lite att ta igen i din tråd wink
Mvh Mats

Ja, se te o lääääs :-)

bilen känns halvt oki kan man enkelt säga, dock  som du hör i första filmens början, något är fel/trasigt/löst i vänster bakvagn, har redan känt på alla stag & bultar men hittar inget löst.
Om det vatt diffen så borde det höras mkt mera när man svänger& gasar.

Diffen är även väldigt hårt ställd då den tuggar innerhjul när man svänger sakta/mkt. (ej svetsad)

271 Inlägg
7 september 2008
Vad kör du för olja i diffen?

495 Inlägg
7 september 2008
grattis som FAN till att allt funkar!!! den ser ut att gå som en dröm:)

mig <3 vtec = sant

KHRacing
7 september 2008
Trådstartare
youask skrev:
Vad kör du för olja i diffen?

Castrol (vad den nu heter med LS tillsats)

Sök