Min fru har en ful ovana att göra som andra att ligga i mittenfil efter alla andra i laglig hastighet, så vi blir omkörda till höger i olagligt ibland. När jag påpekade igen att de gör så kan bero på att hon kör olagligt, då fattade hon det här med högertrafik och bytte.
När jag fick köra senast tyckte hon det var så konstigt att jag körde till höger och bytte till vänster så ofta, det var när någon skulle ut eller köra om med tvåfiligt åt varje håll, så jag fick förklara.
Vänsterfilen är fri att köra om i. Det kostar 1000 kr att köra om till höger eller lägga sig i mittfilen länge. Att köra om till höger har större risker, för man ska kunna byta till höger enkelt då ingen får köra om där.
Så vad är det då med dessa/er som kör om till höger när man kan till vänster, en demonstration emot idioter i mittfilen, sport eller idioti?
Böterna för det bör nog vara högre än mittfilen?
(Det där med 70, spärrlinjer och köer kan vi, så håll dig till det jag skrev, för en avgränsning)
Senast redigerat av Auto-man (22 maj 2016)
Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)