Beror ju på vad du vill använda bilen till eller trimma vidare i framtiden?
Ganska drygt att ta ner lådan för att byta lamell:(
nja de kommer nog bli detta utförandet men samtidigt e de ju billigast med en Sinter så kanske får bli det... Kollar man runt lite på specifikationer på folks 2.7or som ligger runt 4-500hk så ligger ju vridet tillräckligt högt att man måste gå på sinter i stort sett så då hoppar jag nog den chansningen.
//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Äntligen fått lite tid för denna pärlan igen... ska försöka göra ett ryck nu och få färdigt det mesta så den rullar nu iallafall innan jag går på den blå igen!
Va nere en liten sväng på alla 4, första gången sen i somras, upp på lyften o ner med lådan för byte av koppling. Låter väl bilderna tala!
Plockade ner framvagnsbalken när jag tog ner lådan så man kom åt ordentligt. Har besiktigat denna bil en gång för 1,5 år sen och då knackade den snälla mannen hål i balken som jag då lagade men den va ju allmänt rostig som fasen så var nyfiken på om jag borde hitta en ny lr om den va räddningsbar så slog bort det värsta för att sedan blästra o måla så det inte blir värre iallafall!
Lådan är uppe igen, styrstag osv e på plats, tyvärr så va jag ju tvungen att lägga på ett lager färg till på balken så den är fortfarande på tork men borde vara på plats i veckan.
Har dock börjat med utmaningen att få dit downpipsen, åtkomsten till de muttrarna är minst sagt begränsad tyvärr. främst på grund av utformningen av avgasanslutningarna på turbona
Mm de e väl inget annat, är ju på upploppet också så! Ja det börjar ploppa upp lite här o var i Sverige nu. S2 forum är en ryss, finns lite canadensare och tyskar också vet jag men inte hittat mer än enstaka bilder på dom tyvärr.
Nu är det mesta på plats igen, lite småskit kvar + hänga upp avgaset. kopplingen känns bra (så mycket som man nu kan känna med död motor). Denna kombination av koppling gjorde ju dock att distansringen skulle bort, jättebra när man ser till utrymme och till längd på kardan men nu när grejerna kom på plats så försvann ju typ en cm utrymme vid drivaxlarna för avgaset, allt går fritt o de finns lite utrymme kvar men kommer inte få plats med värmeskydden som ska sitta där nu längre.
lite mer space mellan hjul o styrled med 10mm spacer. får se va de blir för hjul sen men funkar så länge iallafall.
Det ser ut att vara gått om plats på din bil. När jag monterade mina A8 kopior på min A6, så fick jag slipa av gjutkanten på styrleden för att fälgen skulle gå fritt. men är det frigången mot fälgen som är problemet så flexar inte fälgen i sidled. är det där i mot däcket som det tar i så förstår jag att du vill ha några mm speltrum.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Är sugen på att montera en V8 i min Competition jag...
kan tänka mig de! varit inne på V8 ett par gånger också men inte kommit till skott. jag hade nog valt ett annat utgångsobjekt än en Competition dock, fanns ju inte så många från början o än mindre nu så jag tror ju de lär bli samlarbilar snart, e dom ju redan nästan men du förstår vad jag menar
Är sugen på att montera en V8 i min Competition jag...
Det hade ju Bollnert i sin IMSA GTO ett tag, så det är inte helt omöjligt. Kör hårt!
Nä, inte alls omöjligt. Finns faktiskt rätt många byggda, men som MatsaBusen skriver så är jag kluven om Competition är rätt bil att "förstöra" Den är ju inte direkt mint condition men ändå rätt fräsch... Vafan AC,n funkar ju tom! Vi får väl se vad framtiden utvisar
då är väl nästan allt på plats i motorutrymmet MEN det är lite el kvar, halva sprutet + att batteriet ska få plats i skuffen så måste dra en plus till motorutrymmet. Byta soppapumpen, fylla vätskor osv, det är väl det som ligger kvar på listan att göra vad jag kommer på nu.
Sen kommer det ju garanterat dyka upp lite mer men de tar vi då