Jaha det här började väl som vanligt med nåt i stil med att man hade för mycket ide'er o tid. nu e de väl bristvara på båda istället men har man börjat så måste man ju härda i!
Tyckte iallafall de vore gött o bygga något som inte alla har och kom över en coupe quattro 2.8 till rimligt pris i somras så varför inte trycka ner något som typ en dubbelturbo på 2.7l som härstammar från S4/A6
Tänkte som alla andra att de e väl lugnt bara sänka ner o köra lixom
Riktigt så enkelt passade det ju helt klart inte men nu när det på G iallafall.
Hämtade på trailer med trasig toppackning/packningar.
Bytte packningar och vinterkittade den tilltänkta vintervagnen
Körde med den ett tag när jag letade ny brukis men sen va de trevligare o åka nyare bil så ställde undan den här tills jag hittade lämplig donator.
Fanns lite att göra med motorn som gick lite sådär o va rätt skitig som synes.
Testmontera lite
Montera med org grenrör och turbos va inte o tänka på tydligen. ville ju haft de paketet som de va men det sket sig så bara att börja spåna på annan lösning.
Började rensa lite bland elen och tvätta motorutrymmet efter mer än 20 år på vägarna.
Motorn ilagd, här utan koppling då jag inte fått hem grejerna än.
Kikar läget lite med kylare och de borde väl kunna lira.
Spånar på vart man kan få plats med turbosarna
----platsen spikad och grenrör byggda efter mycket om o men!
Utrymme e de lite dåligt med så att säga.
Som ni kanske ser så är det inte kkk agg längre heller. dom va lite väl glappa tyckte jag så letade reda på ett par gamla Garrett agg polarn hade liggande istället. ska väl klara av aningen mer än org k03or.
Fick hem avgasbandagen och lndade grenrören i ett försök att hålla ner värmen under huven.
Plockade isär, rengjorde och fixade till aggen och wastegatarna så det skulle passa med utgångar och att oljereturen blir åt rätt håll
Blev även ett par turbomössor av samma anledning. blir väl lite saker rätt nära aggen som inte riktigt e jätteförtjusta i värme.
Samtidigt som det har hänt lite under huven har jag plockat lite med hjulupphängningen
5bults nav från s2 bak
Fram omsvarvade s4 nav. men dåligt med bild på de i skrivande stund. inpressningen skiljer typ 1-2mm lr nåt från org s2 framnav iallafall.
Tvättat låda
I nuläget så väntar jag på delar sedan ett par veckor tillbaka. nya ok bak som jag borde få i helgen och sen lite grejer till framvagnen och till motorn så jag kan komma vidare där också men som vanligt så finns det ju andra saker att göra bara att det e sånt som inte syns så väl att de händer något.
Tyckte iallafall de vore gött o bygga något som inte alla har och kom över en coupe quattro 2.8 till rimligt pris i somras så varför inte trycka ner något som typ en dubbelturbo på 2.7l som härstammar från S4/A6
Tänkte som alla andra att de e väl lugnt bara sänka ner o köra lixom
Riktigt så enkelt passade det ju helt klart inte men nu när det på G iallafall.
Hämtade på trailer med trasig toppackning/packningar.
Bytte packningar och vinterkittade den tilltänkta vintervagnen
Körde med den ett tag när jag letade ny brukis men sen va de trevligare o åka nyare bil så ställde undan den här tills jag hittade lämplig donator.
Fanns lite att göra med motorn som gick lite sådär o va rätt skitig som synes.
Testmontera lite
Montera med org grenrör och turbos va inte o tänka på tydligen. ville ju haft de paketet som de va men det sket sig så bara att börja spåna på annan lösning.
Började rensa lite bland elen och tvätta motorutrymmet efter mer än 20 år på vägarna.
Motorn ilagd, här utan koppling då jag inte fått hem grejerna än.
Kikar läget lite med kylare och de borde väl kunna lira.
Spånar på vart man kan få plats med turbosarna
----platsen spikad och grenrör byggda efter mycket om o men!
Utrymme e de lite dåligt med så att säga.
Som ni kanske ser så är det inte kkk agg längre heller. dom va lite väl glappa tyckte jag så letade reda på ett par gamla Garrett agg polarn hade liggande istället. ska väl klara av aningen mer än org k03or.
Fick hem avgasbandagen och lndade grenrören i ett försök att hålla ner värmen under huven.
Plockade isär, rengjorde och fixade till aggen och wastegatarna så det skulle passa med utgångar och att oljereturen blir åt rätt håll
Blev även ett par turbomössor av samma anledning. blir väl lite saker rätt nära aggen som inte riktigt e jätteförtjusta i värme.
Samtidigt som det har hänt lite under huven har jag plockat lite med hjulupphängningen
5bults nav från s2 bak
Fram omsvarvade s4 nav. men dåligt med bild på de i skrivande stund. inpressningen skiljer typ 1-2mm lr nåt från org s2 framnav iallafall.
Tvättat låda
I nuläget så väntar jag på delar sedan ett par veckor tillbaka. nya ok bak som jag borde få i helgen och sen lite grejer till framvagnen och till motorn så jag kan komma vidare där också men som vanligt så finns det ju andra saker att göra bara att det e sånt som inte syns så väl att de händer något.
0
0
0
0