Skönt att veta att bilen iaf går och fungerar som ett utgångsläge för förbättringar.
Kikat igenom dina bilder nu och det känns som om det finns utrymme för förbättring av kylarstorlek och modifiering av aggregatbalken+stötfångare att jobba på ?
Skönt att veta att bilen iaf går och fungerar som ett utgångsläge för förbättringar.
Kikat igenom dina bilder nu och det känns som om det finns utrymme för förbättring av kylarstorlek och modifiering av aggregatbalken+stötfångare att jobba på ?
Är det nödvänligt med så stor kylare?
Ja det samma! Det är redan rätt så trångt minst sagt och modifierat här o var men visst det är väl åt det hållet man måste gå helt enkelt. Behövs nog lite storlek på kylaren då motorn gick rätt varmt också, fick köra med fulla fläktar osv. Men om man som sagt byter till en vettig alu kylare som e lite tunnare kanske man får upp verkningsgraden jämfört med en org kylare från -93. o så få till så att IC:n sitter framför då självklart.
kör ju även med den integrerade vatten/oljekylaren så det gör väl säkert sitt för att värma vattnet också. vet i fasen men de e väl nåt åt de spåret jag får börja iallafall.
tror dock att den här får lugna sig lite nu igen o ge plats åt lite andra projekt, men dess tid ska komma
:lol:Va o shoppade lite idag, växellådskuddar/diff i alu.
Projektor lyfter ju fronten rätt så mycket tycker jag så skönt att fått tag i ett par nu
Fått in gamla 83an i verkstaden nu så får se när coupe:n får komma upp på lyften igen. ibland önskar man ju att man hade haft 2 så de kunde haft var sin
Haha, skaffa en lyft till du, du kommer behöva en till efter det!
Projektorlyktor e trevligt! Lite svart på ramen runt så blir det en helt annan uppsyn. Dessutom så kan du ta ramen från ett par vanliga ifall du ångrar dig.
Ehh. ja de gick väl lite sådär. anslutningarna passade inte alls o lite småsaker här o var så jag har beställt en ny istället för att svetsa om denna o få den att se ut som skit.
jo lite så, skulle gärna beställa ny IC också med anslutningen uppåt men de har stigit lite i pris sedan jag köpte denna så hoppar nog det. där får polarn motionera svetsen istället.
Väntans tider Då har man ju tid o göra lite backjobb! Börjat plocka bort turbo o grenrör på vänster sida för att åtgärda läckage mellan grenrör och topp. Tror grenröret behöver sig en planing. Han som konstruerat grenrör osv e inte populär just nu
Även fått lite bilder från tillverkningen av nyare kylaren, tyvärr hade han satt fästena på fel sida så tar väl nån dag till. Hoppas den ska passa bättre när den väl kommer hem.
Ja du, det är många gånger som man funderat på hur stämmningen är mellan konstruktörer och montörer. Oftast är den väldigt dålig skulle jag gissa på.....
Bandslip? du skojar? Fräsa är det som gäller om man vill ha det 100% .
Grenrören standard eller byggt själv?
Beror ju på vad man har för slip och hur skicklig man är... CP-Service slipar då sina grenrör på bandslip, och jag har inte sett särskilt många som klagat på deras grejor hittills.