Volvo Amazon -61 får sig ett lyft med motor byte och andra operationer så som lack mm
Amazonen ska få sig ett lyft av lack och inredning. Kommer även byta ut motorn mot nån lite större rödblockare och regga med den, sen är tanken att det kommer ner en snurra på det efter bes.
Då va det nästan färdigt Oljetrycks signalen till mätaren är inte inkopplad än så därför den är maxad, samt att lampan till belysningen på vatten temp mätaren är kass så därför den lyser svagt! Men annars är det bara sensorn till hastighetsmätaren som ska kopplas in och oljetrycks signalen
Någon som vet om det är möjligt att sätta sensorn på kardanen eller de blir helt knas i mätningen då med tanke på utväxlingen sen? Är sensor med magnet
Lite specers som följde med bilen ^^ Sitter på alla 4 hjulen Dock gillar jag inte att där inte är centrerings ring till fälgarna, men får väl komma på en lösning på de med antingen andra fälgar eller riktiga specers istället förr biltemas tunna ringar
Har hänt lite smått och gott dom senaste kvällarna men då jag haft för lite batteri på mob så har de inte blivigt några bilder Har bytat ut fläkt paketet mot de jag blocka från reservaren och slängt i nya alu rör till värmekanalerna i cupen Fått mina bakljusen att funka igen, smort upp alla dörrlåsar och plocka isär en dörr för att lösa de låsnings problemet på den dörren så nu går samtliga dörrar att låsa vilket är skönt när man rullar till stan
Imorgon efter morgon jobbet så tar jag nog och lånar Brosans verkstad och hissar upp bilen för att montera hastighets givaren/sensorn, tänk att sätta den på bult delningen mellan låda och kardan, får hoppas det blir bra
Snyggt jobbat! Ser en del värt att spara på donator karossen, kommer du att plocka ytterligare!?
Tack Allt är plockat förutom kabelhärvan och rattstången samt fram och bakruta, annars är donatorn helt tom Och där är ingen plåt på den som är värd att spara då huven va inhoppard och resten är knäckebröd Nått speciellt du tänkte på då?