Update om bilen som detta projekt började med! Min graa 245 har numera fatt lackade dörrar. Jag var hos nya ägaren och monterade dem för han har tummen mitt i handen. Han är fortfarande jättenöjd med bilen och hela hans familj älskar den
Lackeringen blev bra och bilen ser äntligen riktigt fin ut
Annars har det inte hänt sa mycket förutom en grej; min pappas xc90 -09 har en kranglande automatlada. Den börjar att koka när man kör med släp och det krävs en helt ny lada som kostar 70000kr. Detta vill han inte lägga ner pa bilen och en ny bil vill han inte köpa heller
Därför kom han helt plötsligt fram med en ide: Han vill köpa min 945Glt!
Klart han fick! Sa han ska köra xc90n tills den inte rör sig mer och ha 940n som andrabil och husvagnsdragare
Sa den kommer stanna mycket länge hos oss nu och ska därför göras riktigt bra! Det innebär nytt avgas, nya bussningar (kanske helt ny väghallning), lackering av alla delar som har skavanker och mycket annat smatt
Detta är ända billigare än att köpa en ny bil med stor värdeförlust och dyra skavanker.
Pappa är dessutom glad att äntligen kunna köra en manuell bil med stor bensinmotor igen. Sana bilar finns det ju inte att köpa längre hos Volvo idag
Riktigt trevligt att en 27ar gammal Volvo trotjänare ställer upp när moderna bilar sviker!
Ni kan alltsa se fram emot en 945 pa vägen till toppskick i framtiden.
En bild pa pansarvagnarna sa länge
mvh