Hej!
Har problem med turmbromsarna bak på min vw polo 6n1 1997.
Det jag bytt är slangar,
rör,
bromskraftsregulatorn på bakaxeln,
huvudbromscylinder,
bromscylindrarna bak,
monteringssatserna,
backarna.
De vill säga typ allt.
Jag har två problem. Det ena är att jag verkar inte riktigt få ut all luft. Har provat massa olika sätt och det senaste var att trycksätta behållaren.
Det största problemet är att jag vet inte hur backarna ska sitta då de satt på olika sätt på båda sidorna när jag tog bort de. Har dock glömt att ta bild men de sitter som dessa
Jag hade bilen på pallbockar och trummorna av. allt såg ut att löpa som det ska. allt är rengjort och smort så inget kärvar. Satte på bromstrummorna och körde ut. När man bromsar så går pedalen nästan ner i botten innan bilen stannar. Är helt omöjligt att låsa hjulen trorsa bristen på abs. Pumpar jag några gånger så får jag upp tryck men pedalen sjunker sedan till botten. Inget läckage och huvudbromscylindern är ny.
Sedan provade jag att bromsa, dra handbromsen, släppa handbromsen, släppa bromsen så att självjusteringen av backarna skulle gå ut vilket den gjorde. Handbromsen kändes precis som den skulle. Men... bromsar jag med pedalen händer nästan ingenting och det dunkar och slår nu från höger bak varje varv... Ska plocka isär den sidan igen för typ 10'e gången. jag verkar aldrig få till det. Någon som har mekat mycket med trumbromsar och har någon ide? Hållt på snart en månad att byta grejer och prova mig fram. Krossar snart skiten...
Edit: Någon som provat sätta skivbromsar från en GTI? Måste man byta hela bakvagnen då eller går det bara att bulta av allt längst ut för att få fästen för oken?