2453
Sök

Vakumläckage?

256 Inlägg
4 juli 2016
Trådstartare
Efter en tid med en ryckande bil så börjar jag misstänka läckage i någon vakuumslang, vilka slangar skulle ni säga att jag bör kontrollera och var hittar jag de?

Forummoderator
26 351 Inlägg
4 juli 2016
Någon av slangarna kring motorn.
Börja där.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

256 Inlägg
4 juli 2016
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/91/90413/90413-f60cd7cc8720f722e58a87062552ed7b.jpg

Vad är detta för slang? Den ser inte helt okej ut..

256 Inlägg
5 juli 2016
Trådstartare
Ingen som vet?

Avstängd
10 388 Inlägg
5 juli 2016
Den går ner till dumpen

Det kan vara bra att tala om vilken motor det är. En VAG-motor ser jag att det är...1.8T? Audi A4? AEB?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

256 Inlägg
6 juli 2016
Trådstartare
it_mutt skrev:
Den går ner till dumpen

Det kan vara bra att tala om vilken motor det är. En VAG-motor ser jag att det är...1.8T? Audi A4? AEB?

Passat 1.8T -98 AEB motor är det. Kan denna lilla slang vara orsaken till bilens kraftiga motorbroms ryck? Det känns verkligen som motorn ska trillar av varje gång det blir ett sådant ryck..

Avstängd
10 388 Inlägg
6 juli 2016
Makemehappy skrev:
it_mutt skrev:
Den går ner till dumpen

Passat 1.8T -98 AEB motor är det. Kan denna lilla slang vara orsaken till bilens kraftiga motorbroms ryck? Det känns verkligen som motorn ska trillar av varje gång det blir ett sådant ryck..

Ja då var det iaf rätt motor i min gissning.

Mnjaäe, det tycker jag väl inte det borde. Hur/när rycker det? När du motorbromsar? Hela tiden? Bara när du motorbromsar?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

256 Inlägg
6 juli 2016
Trådstartare
it_mutt skrev:
Makemehappy skrev:
it_mutt skrev:
Den går ner till dumpen

Ja då var det iaf rätt motor i min gissning.

Mnjaäe, det tycker jag väl inte det borde. Hur/när rycker det? När du motorbromsar? Hela tiden? Bara när du motorbromsar?

Det rycker som om motorn ska trillar av, det är verkligen som om man motorbromsar kraftigt fast jag inte kör det.
Jag kör och helst plötsligt kommer ryker och det känns som om tyngd hamnar fram (jag åker nästan fram i sätet när rycken kommer)

den kanske rycker 3-4 ggr under 2 minuter sen är det bra och köra igen. Helt slumpmässigt, bytte tändstift idag. Får se om det kan vara det.

Sök