Tja, Roligt att du klickat in på min tråd. I denna tråden kan du läsa om hur jag bygger min drömbil efter hur jag vill ha den, suget efter att få en supra precis som jag vill ha den utseendemässigt och motor. nu i vinter kommer... Visa mer
Har samma på min inredning Skulle däremot ha polerat den vita nu före vintern, som tur är den silvriga nylackad och polerad
jasså haha finns ju roligare saker att göra men roligt när det är klart
precis och skönt att ställa bort den fräsch sen också
Jag funderar på att hydrodippa mina inredningspaneler i vinter så det blir 100% och snyggt
Vilken färg och vad är Hydrodippa? tanken har slagit mig att dippa då det är lätt att dra bort om man ångrar sig. men finns ju klarlack till dipp nu såg jag
Tjena, just nu står det helt still med bilen vet inte riktigt vad jag vill göra med den, singel eller inte... Någon som har någon erfaranhet om hur det är med bess o reggning.. Såg att Eat sleep JDM hade postat en bild på min bil på sin sida på facebook. riktigt roligt .
ja byggde om till singel, o besiktade den som vanligt, de besiktnings männ jag haft har sagt ungefär så här, så länge man gjort de ordentligt + kontroll på avgaserna (inomgränsen). har aldrig haft någon som tjafsat lr sagt något om att den e singel men reggad som TT. Det är MIN efarenhet.
Som Robin skrev över så har de varit likadant för mig. Fixade mina avgasvärden lite och satte på en katalysator inför besiktningen så var de inga problem. Såklart kan man ju ha oturen med sig och få regg/återställande.. Men se bara till så det är rejält och snyggt byggt så är det såklart en större chans att de går igenom Vet inte hur det är nu, men innan har man ju hört att vissa har avbrutit besiktningen om dom nu skulle börja ta upp det, tror dock tyvärr att det inte funkar längre.
ja byggde om till singel, o besiktade den som vanligt, de besiktnings männ jag haft har sagt ungefär så här, så länge man gjort de ordentligt + kontroll på avgaserna (inomgränsen). har aldrig haft någon som tjafsat lr sagt något om att den e singel men reggad som TT. Det är MIN efarenhet.
Jävligt tråkigt om dom inte går med på det. här nere finns det riktigt sura jävlar, avgaserna är jag inte rädd för då bilen är intaget som flyttgods så får ha 4.0 kör du E85 i den ?
Tjenare, inte hänt så mycket på sista tiden då jag har letat garage vilket är väldigt svårt här Men nu när tjejen fixade ny lägenhet så kunde man hyra en plats i ett parkeringsgarage tillhörande lägenheterna så där ska han stå under vintern. Så direkt när bilen ställdes av så började vi att riva ut inredningen då jag har fått tag i en skruvbur. Började med att ta loss asfaltsmattorna. Hört att det ska vara ett riktigt helvete men med Frysspray och gummiklubba gick det snabbt och smidigt.
Riktigt effektivt som ni ser på bilden nedan
Bjuder även på en bild på buren som ska i Börjat slipa och prima buren men vet inte riktigt vilken färg jag ska ha på den, inne på Rosa eller carryröd. tips tar jag gärna emot
Blir även till att konventera till E85 i Vinter så tips på sprut samt spridare osv tas gärna emot ha en trevlig dag
Tja, blev en sväng till garaget i helgen, fick bland annat intercoolern på plats. fick även bygga om servokylningen för intercoolern va för stor. blev även till att lackera buren. så tanken är att den ska i snart. har även kommit över delar till E85 konventeringen. Mer info om det kommer senare.
Hallå! Kom precis på att jag missat att uppdatera mig gällande intercoolern jag satt dit. Ersatt min gamla stock intercooler med en ny, frontmonterad. Detta var vad som ingick: Intercooler, slangar,rör och klammor.
Vid montering så insåg vi att man fick flytta runt lite för att få plats samt modda dit fästen. Lägger ut fler bilder om en liten stund!