Aha, tack så mycket för den informationen! Jag har kollat närmre på mina filter nu och inser att jag kraftigt överskattat vad man kan göra med dem... Till att börja med är det två filter, visst måste jag kunna gå från det ena filtret direkt till nästa filter? Dvs ex.vis köra ett lågpass på första och sedan ett högpass på nästa och sen vidare till steget? Varje kanal ut från filter har en nivå-ratt, om jag då går från ett filter till nästa, är det bättre att köra nästan maxnivå på första level-ratten och sen justera in från det sista filtret? Eller finns den nån nackdel med att ha för hög nivå på någon? (blir ju ytterligare en nivåratt sen på steget också).
Filter 1, jag kallar det XM-3, har tre ingångar och tre utgångar - front, rear och sub. Front och rear har endast HP-filter och sub har endast LP-filter. Samtliga med fast branthet, 12dB för HP och 18dB för LP.
Filter 2, jag kallar det CR-76, har två ingångar - "sub" och "line". Sub går direkt till en utgång. "Line" går till tre utgångar: low, mid och high. Low har endast lågpass, mid har både LP och HP och high har endast HP. Low har två val av branthet, 12 och 18dB. High har också två val: 12dB och 8dB. Mid har inte valbart och jag vet inte vad den fasta brantheten ligger på.
Dessutom har jag viss filtreringsmöjlighet på HU:n - LP på sub:en och HP på resten (inte ställbar branthet och vet inte vad den fasta ligger på).
Har funderat fram och tillbaka på hur detta går att kombinera. Helst så att viss nivåjustering kan göras direkt i HU:n också, dvs använda alla 3 lågnivåutgångarna därifrån.
En möjlig start setup skulle kunna bli:
Diskant: HP 6kHz (8 eller 12 dB)
Mellan: HP 200Hz (12 dB); LP 6kHz (vet ej dB)
Mid-bas: HP 50Hz (vet ej dB); LP 180 Hz (18dB)
Sub: HP 32Hz (12dB); LP 50Hz (vet ej dB)
Låter det som en möjlig start? Visst överlapp kommer det att bli.
I ovan tänkta kommer diskant och mellan gå på samma kanal från HU:n, Midbas kommer gå på en egen och Sub:en kommer också att gå på en egen.
Undra om någon orkade läsa allt!